Lexus GS 200t

VYCHUTNEJTE SI RADOST Z VÝKONU DOPOVANÉHO TURBEM A OSMISTUPŇOVÉ AUTOMATICKÉ PŘEVODOVKY.

CO2 kombinovaný provoz (g/km) 183
Kombinovaný provoz (l/100km) 7,9
Zrychlení 0-100 km/h (s) 7,3
Maximální rychlost (km/h) 230

Nové GS 200t pohání dynamický zážehový agregát 2,0 litru turbo, jenž nabízí precizní kontrolu při jízdě ve vlásenkách, stejně tak jako prvotřídní kultivovanost na dálnicích, typickou pro vozy značky Lexus. Pohonná jednotka s pokrokovým vstřikováním D-4ST posílá na zadní kola až 245 koní a pyšní se příkladnou spotřebou paliva i okamžitým nástupem točivého momentu.

Osmistupňová automatická převodovka v GS 200t umožňuje vozu rychle akcelerovat až do maxima 230 km/h, včetně možnosti ručního řazení rychlostních stupňů nebo volby jízdních režimů ECO, NORMAL, SPORT S a SPORT S+ nabízených systémem Drive Mode Select.

HLAVNÍ RYSY

GS je zcela novým typem sedanu značky Lexus, jehož vývoj probíhal na nejpokrokovějším jízdním simulátoru na světě a vůz samotný při testování absolvoval více než 1,6 mil. kilometrů. Začali jsme zvyšováním tuhosti podvozku, instalací nových tlumičů a návrhem nového víceprvkového zavěšení zadních kol. Poté jsme vytvořili propracovaný návrh aerodynamiky s těsnějším obtékáním vzduchu kolem karoserie v zájmu lepší jízdní dynamiky i přesnosti řízení. Ke špičkové kultivovanosti tohoto vozu přispívá i hladký podvozek nebo malé spoilery na koncových svítilnách ke zvýšení stability a potlačení aerodynamického hluku.

V KABINĚ – HLAVNÍ RYSY

O úžasné kvalitě nového GS se přesvědčíte v okamžiku, kdy se poprvé dotknete nádherných stehů na volantu obšitém kůží nebo ovládacích prvků audio soustavy, vyrobených technologií přesného obrábění z hliníku. Zářivý lak karoserie je výsledkem ručního mokrého broušení (jde o časově náročný proces, vyhrazený zpravidla jen pro speciálně karosované vozy) a následné pečlivé kontroly okem i digitálními metodami s cílem zajistit naprosto dokonalou povrchovou úpravu. Nad výrobou modelu GS v závodu, kde byl produkován náš ikonický supersport Lexus LFA, dohlížejí nejzručnější mistři výroby Lexus označovaní ‘Takumi’. Tito dokonale proškolení a zkušení pracovníci dbají na to, aby každý vyrobený vůz splňoval naše bezkonkurenční standardy na poli kvality dílenského zpracování.

BEZPEČNOST

HLAVNÍ RYSY

Lexus vždy stál v čele vývoje bezpečnostních technologií a systémů na podporu řízení, přičemž všechny své nové modely testuje na celosvětově největším jízdním simulátoru. Nové GS těží z našeho špičkového výzkumu na poli technologií pro předcházení nehodám, a je tudíž standardně vybaveno průkopnickým bezpečnostním systémem Lexus Safety System +. Zahrnuje bezpečnostní systém pro předcházení kolizím s rozpoznáváním chodců; systém pro udržování vozidla v jízdním pruhu; systém rozpoznávání dopravních značek se zobrazováním dopravního značení na displeji před řidičem; automatická dálková světla pro lepší viditelnost za jízdy v noci; a adaptivní tempomat schopný regulovat rychlost jízdy podle vozidla vpředu.

SYSTÉM ROZPOZNÁVÁNÍ DOPRAVNÍCH ZNAČEK

Systém rozpoznávání dopravních značek (RSA) v novém GS sleduje dopravní značení pomocí kamery na čelním skle a poskytuje řidiči příslušné informace na multi-informačním displeji. Systém RSA dokáže rozpoznat dopravní značky, které jsou v souladu s vídeňskou Úmluvou o silničním provozu (včetně elektroluminiscenčního a blikajícího značení).

DESET AIRBAGŮ

Vedle mimořádně robustního ochranného prostoru pro cestující dohlíží nad bezpečností i desítka airbagů řízených senzory. Všechny bezpečnostní pásy, s výjimkou prostředního sedadla vzadu, jsou rovněž vybaveny předpínači. Řidiče a předního spolujezdce chrání čelní airbagy s dvoustupňovým plněním, stejně tak jako kolenní a boční airbagy. Pro krajní zadní sedadla jsou standardně k dispozici boční airbagy. Po celé délce kabiny ubíhají hlavové záclonové airbagy na obou stranách vozu. Tato výjimečná úroveň bezpečnosti je pro nové GS standardem. Výsledkem je výrazné snížení rizika případných zranění.

ZAVĚŠENÍ KOL VPŘEDU / VZADU

Přední dvojité lichoběžníkové zavěšení upravené konstrukce s prvky z kovaného hliníku je nyní lehčí a vykazuje lepší odezvu. Pečlivé odladění celé konstrukce soustavy zavěšení kol výrazně zlepšilo stabilitu, ovladatelnost i jízdní pohodlí.

Stabilitu jízdy v přímém směru i v zatáčkách výrazně posunula úprava geometrie a uspořádání zavěšení zadních kol typu multi-link. Ke snížení hmotnosti při současném zvýšení pevnosti a přesnosti napomohla kombinace prvků z vysokopevnostní oceli a komponent vyrobených z hliníku litého pod tlakem, resp. kovaného hliníku.

lexus-gs-200t_2

FUNKCE VYHŘÍVÁNÍ A VENTILACE

U verze s koženým čalouněním sedadel může řidič i přední spolujezdec samostatně nastavovat vyhřívání nebo ventilaci sedadel podle aktuální potřeby. Tato funkce, vítaná zejména za extrémních klimatických podmínek, ještě umocňuje celkovou atmosféru na míru ušitého luxusu.

ADAPTIVNÍ VARIABILNÍ ODPRUŽENÍ

Tlumicí sílu na každém z kol inteligentně reguluje systém adaptivního variabilního odpružení podle povrchu vozovky a pokynů od řidiče. To přispívá k vyššímu jízdnímu pohodlí i lepší stabilitě a ovladatelnosti – zejména při rychlém průjezdu zatáček.

ADAPTIVNÍ DÁLKOVÁ SVĚTLA

Nastavitelný systém adaptivních dálkových LED světel nedovoluje, aby GS oslňovalo ostatní účastníky silničního provozu. Osvětlenou oblast přesně vymezuje celkem 11 LED diod v každém světlometu s řízenou aktivací každé diody samostatně.

ŘAZENÍ PÁČKAMI POD VOLANTEM

Ačkoli zcela nové GS umožňuje jízdu v plně automatickém režimu řazení, pomocí pádel pod volantem může řidič rychle měnit převodové stupně i v ručním režimu. Technologie původně vyvinutá pro vozy Formule 1 dokáže řidiče lépe vtáhnout do děje.

Zdroj: www.lexus.cz

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *