Jako vrcholný model naší nabídky vozů SUV je nový Ford Edge ztělesněním moderní kultivovanosti.
Díky odvážnému a impozantnímu vzhledu je nový Ford Edge více než pouhé SUV. Je to sebevědomý manifest síly.
Výbava
VÍCE POTĚŠENÍ. MÉNĚ TOČENÍ VOLANTEM.
Adaptivní řízení je technologie, která usnadňuje jízdu za všech okolností – dokonce i při parkování.
V nižších rychlostech, třeba při manévrování na parkovišti, stačí k otočení kol do plného rejdu méně otáček volantu. Ve vyšších rychlostech se převod řízení automaticky upraví tak, jak jste běžně zvyklí. Výsledkem je komfortní a jisté ovládání vozu.
Řízení má také speciální režim Sport. Po jeho aktivaci bude vůz v zatáčkách působit živějším a ochotnějším dojmem, protože mu bude stačit menší natočení volantu.
TECHNOLOGIE, KTEROU MŮŽETE OVLÁDAT HLASEM
Ford SYNC 2 umožňuje ovládat telefon, hudební přehrávač, navigaci a klimatizaci intuitivními hlasovými pokyny* nebo prostřednictvím 8″ dotykové obrazovky.
Můžete dokonce zobrazit přehled restaurací v okolí. S výběrem a rezervací stolu, popřípadě s vyhledáním hotelu vám pomůže integrovaný Průvodce Michelin.
Hotspot s USB modemem zajišťuje Wi-Fi konektivitu. A automatické tísňové volání vám v případě dopravní nehody pomůže zavolat na linku tísňového volání.
*Dostupné ve světových jazycích
JISTOTA V NEPŘEDVÍDATELNÝCH SITUACÍCH
Inteligentní pohon všech kol (AWD) dokáže měnit rozdělení hnací síly podle toho, zda zrovna jedete po mokrém, suchém nebo namrzlém povrchu. Jedná se o inteligentní technologii, která dokáže rozdělovat hnací sílu mezi přední a zadní kola podle aktuální situace. Systém připojuje zadní kola samočinně, což přináší snadnou ovladatelnost, vyšší bezpečnost, lehkost řízení a nižší spotřebu.
SVĚTLOMETY, KTERÉ VÁM POMOHOU VIDĚT DO ZATÁČKY
Adaptivní LED světlomety se vyznačují praktickou funkčností a atraktivním vzhledem, který dokreslují přední LED pásky s funkcí denního svícení a směrovými ukazateli. Tento inteligentní systém světlometů sleduje měnící se podmínky, zlepšuje osvětlení vozovky výběrem vhodného způsobu svícení a jejich jasné přirozené světlo zajišťuje vynikající viditelnost. Systém automatických dálkových světel navíc reguluje tvar osvětlené plochy tak, abyste viděli co nejlépe, ale neoslňovali přitom ostatní. Tyto světlomety díky technologii adaptace zároveň sledují vozovku a pomáhají vám lépe vidět do zatáček.
VIDÍ, CO SE BLÍŽÍ. Z OBOU STRAN
Panoramatická kamera na přídi přenáší rozdělený obraz na multifunkční displej vozu. Díky tomu včas zpozorujete auto, cyklistu nebo chodce, a to z obou stran. K nezaplacení je zejména v situacích, kdy vyjíždíte z úzkého parkovacího místa nebo odbočujete do nepřehledné křižovatky.
VŠIMNE SI DOPRAVNÍCH ZNAČEK, KTERÉ JSTE MOHLI PŘEHLÉDNOUT
Ať už se jedná o značky umístěné vedle vozovky nebo nad ní, o stálé nebo dočasné dopravní značení, funkce rozpoznávání dopravních značek omezujících rychlost V přístrojovém štítu se pak rozsvítí kontrolka se symbolem rychlostního omezení nebo zákazu předjíždění. Ta se mění vždy, když přijedete k dalšímu omezení.
POKROČILÝ SYSTÉM VÁM POMŮŽE ZŮSTAT V JÍZDNÍM PRUHU
Varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu LDW sleduje pomocí kamery, zda se vůz nepohybuje za hranicí jízdního pruhu. V takovém případě vás varuje vizuálním upozorněním i vibracemi volantu. Reagujete-li pomalu nebo vůbec, zasáhne do řízení, aby vás vrátil zpět do správného pruhu. Tato technologie je určena pro víceproudé komunikace dálničního typu. V rychlostech pod 65 km/h se deaktivuje a lze ji vypnout i ručně.
TEMPOMAT, KTERÝ SE AUTOMATICKY PŘIZPŮSOBÍ
Adaptivní tempomat umožňuje zvolit si rychlost jízdy, kterou potom samočinně udržuje. Pokud ale jeho radarové senzory zaznamenají vpředu jiné vozidlo, váš vůz zpomalí, aby zachoval bezpečný odstup. Jakmile se silnice opět uvolní, systém znovu zrychlí na nastavenou rychlost.
Detektor bezpečné vzdálenosti je součástí adaptivního tempomatu. Jeho úkolem je upozornit vás, pokud se příliš přiblížíte k vozidlu jedoucímu před vámi.
POMŮŽE VÁM DODRŽOVAT RYCHLOST
Inteligentní asistent rychlosti se postará o dodržování rychlosti, abyste se mohli soustředit na sledování provozu. Funkce rozpoznávání dopravních značek (TSR) nejprve detekuje aktuální omezení rychlosti , následně systém upraví nastavení maximální rychlosti podle zjištěného limitu.
ZRCÁTKA, KTERÁ UVIDÍ TO, CO VY VIDĚT NEMŮŽETE
BLIS systém hlídání mrtvého úhlu přispívá k bezpečnějšímu přejíždění mezi jednotlivými jízdnímipruhy. Jeho radarové senzory totiž sledují oblast mrtvých úhlů na obou stranách vozu. Pokud zaznamenají vozidlo, která vám zůstává skryto, rozsvítí se ve zpětném zrcátku na odpovídající straně oranžová kontrolka.
VÍTANÁ POMOC PŘI COUVÁNÍ
Nová technologie zaznamenává ostatní vozidla, když couváte z parkovacího místa do vozovky. Pokud se blíží jiné vozidlo, systém vás na něj upozorní zvukovým signálem a rozsvícením kontrolky ve zpětném zrcátku na příslušné straně.
VÍCE JISTOTY PŘI ROZJEZDECH DO SVAHU
Asistent rozjezdu do svahu dočasně zabrání neúmyslnému couvnutí vozu. Systém prodlouží brzdný účinek o 2,5 sekundy, čímž získáte čas k přesunu chodidla z brzdového pedálu na plynový. Tato funkce přijde vhod i při zastavení a opětovném rozjezdu na kluzkém povrchu.
ABY PŘÍVĚS ZŮSTAL BEZPEČNĚ VE STOPĚ
Tažné zařízení s funkcí kontroly proti převrácení přívěsu (TSC) rozpozná počínající rozkývání přívěsu a stabilizuje ho snížením rychlosti. Jízda s přívěsem je díky tomu jistější. Systém zpomalí vůz snížením točivého momentu motoru a postupným zvyšováním tlaku v brzdové soustavě.
MAXIMÁLNÍ JISTOTA V ZATÁČKÁCH
Systém stranového přesměrovávání točivého momentu rozděluje sílu motoru mezi všechna kola podle povrchu vozovky a momentálních podmínek. Reaguje stokrát za sekundu, je tedy 33x rychlejší než mrknutí oka. Výsledkem je silnější přilnavost a skvělá ovladatelnost. Sami se o tom přesvědčíte, až při výjezdu ze zatáčky přidáte plyn.
POSILOVAČ ŘÍZENÍ, KTERÝ REAGUJE NA KAŽDOU SITUACI
Řízení s elektrickým posilovačem se automaticky přizpůsobuje rychlosti jízdy a provozním podmínkám. V nízkých rychlostech jde řízení snadno a zlehka, aby usnadnilo manévrování. Ve vysokých rychlostech, kdy potřebujete jistější kontrolu nad vozem, řízení ztuhne. Díky rozšířeným funkcím dokáže elektrický posilovač řízení také reagovat na poryvy bočního větru a tlumit nechtěné vibrace volantu na rozbité silnici.
Dynamika a hospodárnost
VYNIKAJÍCÍ OVLADATELNOST I KOMFORT DÍKY VYSPĚLÉMU PODVOZKU
Nové víceprvkové zadní zavěšení v kombinaci se zdokonalenými vzpěrami MacPherson vpředu zajišťuje přesné vedení kol, vysoký komfort odpružení a precizní ovládání vozu.
Podvozek je naladěn s ohledem na velkorysou výšku a šířku Fordu Edge i na jeho specifickou jízdní charakteristiku. Výsledkem je jistá a živá jízda na silnici.
MODERNÍ VZNĚTOVÝ MOTOR
Technicky vyspělý motor 2.0 TDCi je pro Edge nabízen ve dvou variantách: 180 k (132 kW) a 210 k (154 kW) Bi-Turbo. Obě využívají nejmodernější technologie, které zvyšují výkon a točivý moment, zároveň však snižují spotřebu i emise CO2.
• Výkon 180 k (132 kW) Točivý moment 400 Nm. Spotřeba 5,8 l/100 km. Emise CO2 149 g/km.
• Výkon 210 k (154 kW). Točivý moment 450 Nm. Spotřeba 5,8 l/100 km. Emise CO2 149 g/km.
Provedení Bi-Turbo se dvěma turbodmychadly nabízí ještě oslnivější dynamiku při zachování hospodárnosti.
Primární turbodmychadlo pracuje již od nízkých rychlostí a zvyšuje výkon motoru v situacích, jako je třeba odbočení z křižovatky do proudu jedoucích vozidel. Sekundární turbodmychadlo se přidá ve vyšších rychlostech, například když předjíždíte pomalejší vozidlo.
To ale není vše. Bi-Turbo motor také zahřeje prostor pro cestující rychleji než běžný diesel. Tím přispívá k menšímu opotřebení součástí, snižuje spotřebu paliva a v chladných ránech vám umožní vyrazit na cestu rychleji.
RYCHLÉ MANUÁLNÍ ŘAZENÍ
Šestistupňová manuální převodovka je dimenzovaná i na vysoké točivé momenty a vyznačuje se hladkým, přesným řazením. Indikátor řazení na přístrojové desce vám napoví, kdy řadit, abyste dosáhli co nejmenší spotřeby.
PŘEVODOVKA POWERSHIFT: RYCHLÁ
A ÚSPORNÁ
Technicky vyspělá šestistupňová převodovka v sobě spojuje pohodlí „automatu“ s pocitem kontroly, který řidiči dává klasická manuální skříň. Automaticky předvolí další stupeň, takže při řazení nedojde k přerušení hnací síly. Bleskurychlé a zcela hladké změny rychlostních stupňů přispívají k plynulejší jízdě. Ve srovnání s konvenčními automaty má přitom PowerShift převodovka nižší spotřebu paliva i emise CO2.
ŘAZENÍ NA VOLANTU: AUTOMAT VÁS BUDE POSLOUCHAT
Sekvenční řazení pádly pod volantem se běžně vyskytuje ve sportovních vozech. Nyní se nabízejí i k šestistupňové převodovce Powershift. Technologie inspirovaná světem závodních aut umožňuje ovládat převodovku konečky prstů. Protože jsou pádla umístěná přímo na volantu, můžete snadno řadit i při zatáčení.
DÍKY SYSTÉMU AUTO STOP/START SPOTŘEBUJETE MÉNĚ PALIVA
Jakmile váš vůz zastaví na semaforech nebo v koloně, tato technologie dokáže automaticky zhasnout motor, I nadále však napájí spotřebiče, jako jsou světlomety, klimatizace, rádio nebo systém SYNC 2. Když se chcete znovu rozjet, stačí sešlápnout spojku a zařadit jedničku jako obvykle. Motor ihned sám naskočí. Systém Auto Stop/Start je nejefektivnější ve městech, kde může snížit spotřebu až o 10 %.
ÚČINNĚJŠÍ ZPŮSOB DOBÍJENÍ BATERIE
Narozdíl od konvenčních systémů obnovuje Inteligentní rekuperační dobíjení kapacitu akumulátoru pouze tehdy, když je to zapotřebí. Pokud to není nutné, například během akcelerace nedobíjí. Tím lze ušetřit ještě více paliva a snížit emise.
DOKONALEJŠÍ AERODYNAMIKA SNIŽUJE SPOTŘEBU PALIVA
Při pomalé jízdě ponechává aktivní mřížka chladiče otevřený přístup vzduchu do motorového prostoru. Jakmile zrychlíte, automaticky se uzavře. Tím se zlepší aerodynamika vozu, což vede k nižší spotřebě.
NIŽŠÍ SPOTŘEBA DÍKY MENŠÍMU AERODYNAMICKÉMU ODPORU
Důmyslným designovým prvkem nového Fordu Edge jsou přední aerodynamické clony. Drážky na vnějších okrajích předního nárazníku vedou vzduch okolo otáčejících se kol do otvorů v podbězích, kudy je odváděn pryč. Tato clona vzduchu rychle obtékajícího okolo kol snižuje aerodynamický odpor, což se odráží v lepší jízdní dynamice i hospodárnosti.
Bezpečnost
SYSTÉM, KTERÝ POMÁHÁ CHRÁNIT VÁS, I TY OKOLO
Technologie Pre-Collision Assist snižuje riziko nehody s chodcem (do 80 km/h) nebo vozidlem (do maximální rychlosti). Upozorňuje na chodce, kteří se nacházejí před vozem nebo mu mohou vstoupit do jízdní dráhy. Pokud nezareagujete na varování, systém začne sám automaticky brzdit.
Účelem této technologie je snížit závažnost nehod nebo jim dokonce úplně zabránit.
MIMOŘÁDNÁ OCHRANA CESTUJÍCÍCH NA ZADNÍCH SEDADLECH
Vnější sedadla ve druhé řadě mohou být vybavena unikátními nafukovacími bezpečnostními pásy zadních sedadel s integrovaným airbagem. Pásy se při nehodě nafouknou a rozloží sílu nárazu do pětkrát větší plochy než konvenční bezpečnostní pás.
Výhodou je menší zatížení hrudního koše, takže pásy mohou pasažéra pevněji a účinněji přimknout k sedadlu, aniž by se zvýšilo riziko poranění.
VĚTŠÍ SÍLA PRO PRUDKÉ ZABRZDĚNÍ
Bezpečnostní brzdový asistent (EBA) pomáhá vozu dosáhnout maximální účinnosti brzd v krizových situacích. Systém řízený elektronickým stabilizačním systémem (ESC) sleduje, jakou silou působíte na brzdový pedál, a v případě potřeby automaticky zvýší tlak v brzdové soustavě.
FORD SYNC 2 S AUTOMATICKÝM TÍSŇOVÝM VOLÁNÍM
Důležitou součástí systému SYNC 2 je automatické tísňové volání Emergency Assist*. Tato funkce, která může i zachránit život, zavolá v případě nehody na linku tísňového volání a poskytne dispečerovi informace o poloze vozu v jazyce země, v níž se právě nacházíte. Hovor můžete zrušit nebo jej převzít. Nejdůležitější je, že systém poskytne záchranářům zásadní informace jako např. GPS souřadnice i v případě, že si nejste schopni pomoc zavolat sami.
* Automatické tísňové volání Emergency Assist je funkce systému SYNC 2, která využívá mobilního telefonu připojeného přes Bluetooth. V případě dopravní nehody, během níž dojde ke spuštění airbagů nebo vypnutí přívodu paliva, zavolá na linku tísňového volání. Automatické tísňové volání je v současnosti funkční ve více než 40 zemích Evropy.
SYSTÉM SLEDOVÁNÍ BDĚLOSTI VÁS UPOZORNÍ, POKUD POZNÁ, ŽE JSTE UNAVENI
Systém sledování bdělosti nepřetržitě monitoruje váš způsob jízdy. Rozpozná změny, které by mohly být způsobeny únavou. Pokud ve vašem chování zaznamená znaky svědčící o ztrátě pozornosti, na přístrojovém štítu se zobrazí ikona, která vám doporučí udělat si přestávku.
DBÁ I NA BEZPEČÍ DĚTÍ
Nový Ford Edge je navržený tak, aby zajistil bezpečí dětí při každé jízdě. Je vybaven úchyty ISOFIX, takže můžete do vozu snadno namontovat dvě dětské sedačky.
NEPŘETRŽITÁ OCHRANA PROTI PŘEVRÁCENÍ
Funkce kontroly proti převrácení rozpozná nadměrné náklony karoserie nebo pohyby, které by mohly vést k převrácení vozu. V takovém případě automaticky přibrzdí a upraví točivý moment motoru tak, abyste dostali vůz zpět pod kontrolu.
VZÁJEMNĚ SPOLUPRACUJÍCÍ BEZPEČNOSTNÍ SYSTÉMY REAGUJÍ VE ZLOMKU SEKUNDY.
Systém inteligentní ochrany (IPS) koordinuje činnost mnoha různých systémů tak, aby zajistil maximální ochranu vás i dalších cestujících. Kromě tuhého skeletu karoserie pohlcujícího energii při nárazu snižuje riziko zranění při nehodě i moderní konstrukce sedadel a bezpečnostních pásů.
JISTOTA VE SLOŽITÝCH SITUACÍCH
Vůz je vybaven elektronickým stabilizačním programem (ESC). Ten v sobě sdružuje řadu technologií, které vám pomáhají udržet si kontrolu nad vozem i v kritických situacích. Senzory sledují náhlé změny v řízení, brzdění nebo chování vozu, které by mohly vyústit ve ztrátu kontroly nad ním. V případě potřeby ESC přesně upraví rychlost otáčení jednotlivých kol, stabilizuje vůz a zabrání smyku. ESC obsahuje ABS – protiblokovací systém brzd, EBD – bezpečnostní brzdový asistent, TCS – systém kontroly trakce a TVC – stranové přesměrovávání točivého momentu.
RYCHLEJŠÍ A KRATŠÍ NOUZOVÉ ZASTAVENÍ
Když elektronický stabilizační systém (ESC) detekuje, že by mohlo dojít ke krizové situaci a potřebě nouzového zastavení, umožní rychlou reakci brzdového systému vyplněním mezer mezi brzdovými destičkami a kotouči. Tato technologie napomáhá zkrátit brzdnou dráhu vozidla.
VYSPĚLÁ SOUSTAVA AIRBAGŮ
Nový Ford Edge obsahuje dva přední, dva boční airbagy pro řidiče a spolujezdce a dva stropní airbagy pro všechny řady sedadel.
Zdroj: www.ford.cz