ord Ranger – všestranný pick-up do každého terénu.
Nový Ranger vám nabízí ještě více, a to designová, praktická a technická vylepšení.
K osvědčené praktičnosti přidává nevídanou dynamiku a hospodárnost, paletu pozoruhodných technologií a moderní design.
Modely
Ranger je stejně prostorný jako dosud, ale ještě lépe vybavený. Vy i vaši spolucestující tak budete cestovat bezpečně a komfortně.
Single Cab
Dvoudveřový Single Cab nabízí velmi praktický prostor v kombinaci s mimořádnou přepravní kapacitou.
• Dvoudveřová kabina se sedadly pro dvě osoby.
• Nákladový prostor 2317 x 1560 mm
• Maximální nosnost 1208 kg*
Super Cab
Super Cab (bude k dispozici později) má dvoje standardní přední dveře a dvoje menší, vzadu zavěšené zadní dveře pro pohodlný přístup do prostoru za předními sedadly.
• Čtyřdveřová kabina se vzadu zavěšenými zadními dveřmi a sedadly pro čtyři osoby.
• Nákladový prostor 1847 x 1560 mm
• Maximální nosnost 1114 kg*
Double Cab
Ford Ranger Double Cab má čtveřici plnohodnotných dveří a nabízí až pěti lidem pohodlí srovnatelné s osobními vozy. Velké zadní dveře usnadňují přístup k zadním sedadlům, kde cestující naleznou největší prostor pro nohy v této třídě.
• Čtyřdveřová kabina se sedadly pro pět osob.
• Nákladový prostor 1549 x 1560 mm
• Maximální nosnost 1096 kg*
*Maximální nosnost se odvíjí od výběru stupně výbavy a motorizace.
Čalounění
V nabídce je několik moderních variant interiéru. Všechny jsou čalouněné odolnými materiály, které usnadňují údržbu a čistění interiéru.
XL:
Látka Circuit v odstínu Ebony (střed sedadel)
Látka Pulse v odstínu Ebony (bočnice sedadel)
XLT:
Látka Penta v odstínu Ebony (střed sedadel)
Látka Catalyst v odstínu Ebony (bočnice sedadel)
Limited:
Kůže Soho Grain v odstínu Ebony (střed sedadel)
Kůže Soho Grain v odstínu Ebony (bočnice sedadel)
Wildtrak:
Látka Caliber v odstínu Trak Orange (střed sedadel)
Kůže Journey Grain v odstínu Ebony (bočnice sedadel)
Technologie
Teď patří i k těm nejchytřejším. Nově je totiž k dispozici s ještě širší paletou důmyslných technologií.
Hlasově ovládaný systém
SYNC 3
Nejnovější verzi systému pro ovládání komfortních funkcí vozu, SYNC 3, můžete snadno ovládat hlasem. Uživatelské rozhraní velkého 8” displeji je intuitivní a podporuje funkce ze světa mobilních zařízení, např. u navigace pinch-and-swipe. SYNC 3 disponuje funkcí AppLink a může být propojen i s Apple CarPlay a Android Auto*.
*Kompatibilní pouze s iPhone 5 / Android 5.0 (Lollipop) nebo vyšší verze. Mnoho funkcí je k dispozici pouze během datového připojení; za využití dat se účtují příslušné poplatky. Dostupnost Apple CarPlay a Android Auto na českém trhu si ověřte na oficiálních stránkách těchto služeb. O obsah a disponibilitu se stará Apple / Google a Ford nemá možnost toto ovlivnit. V době poslední aktualizace této stránky nebyla funkce CarPlay a Android Auto pro český trh dostupná.
Tempomat, který se automaticky přizpůsobí
Adaptivní tempomat umožňuje zvolit si rychlost jízdy, kterou potom samočinně udržuje.
Pokud ale jeho radarové senzory zaznamenají vpředu jiné vozidlo, váš vůz zpomalí, aby zachoval bezpečný odstup. Jakmile se provoz opět uvolní, systém znovu zrychlí na nastavenou rychlost.
Detektor bezpečné vzdálenosti se vždy dívá dopředu
Tento systém vás upozorní v případě, že zaznamená hrozící srážku s vozidlem jedoucím před vámi. Může tak pomoci zabránit nehodě*. Radar v přídi Rangeru detekuje vozidla jedoucí stejným směrem a varuje vás vizuálním i zvukovým signálem, pokud se odstup začne rychle zkracovat. V případě, že nezareagujete a vzdálenost se stále zmenšuje, Ranger uvede brzdy do pohotovostního stavu a zvýší citlivost posilovače. I lehčí stisknutí pedálu pak vyvolá silný brzdný účinek, abyste zastavili rychleji.
*Systém je navržen jako doplňkový podpůrný prostředek. Nezbavuje řidiče povinnosti věnovat se řízení, sledovat situaci a začít brzdit, pokud to situace vyžaduje. Tento systém NEAKTIVUJE brzdy automaticky. Nesešlápnutí brzdového pedálu může vést k nehodě.
Přepínatelný pohon 4×4 do každého terénu
Zvolte pohon zadní nápravy pro běžnou jízdu, 4×4 (bez redukce) na nezpevněné cesty nebo sypkým povrchem a 4×4 (s redukcí) do náročného terénu.
Elektrické přepínání pohonu umožňuje změnu pohonu otočením ovladače za jízdy.
Pokročilý systém, který vám pomůže zůstat v jízdním pruhu
Varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu a systém pro automatické navrácení do jízdního pruhu sleduje pomocí kamery, zda nevědomky nevyjíždíte z jízdního pruhu. V takovém případě vás varuje vizuálním upozorněním i vibracemi volantu. Reagujete-li pomalu nebo vůbec, zasáhne do řízení, aby vás vrátil zpět do správného pruhu. Tato technologie je určena pro víceproudé komunikace dálničního typu. V rychlostech pod 65 km/h se deaktivuje a lze ji vypnout i ručně.
Všimne si dopravních značek, které jste mohli přehlédnout
Ať už se jedná o značky umístěné vedle vozovky nebo nad ní, o stálé nebo dočasné dopravní značení, systém rozpoznávání dopravních značek je zaznamená. V palubním počítači se rozsvítí kontrolka se symbolem rychlostního omezení nebo zákazu předjíždění.
Automatické přepínání dálkových světlometů
Užitečná technologie pro řízení v noci. Systém automatického přepínání dálkových světlometů dočasně ztlumí dálková světla, aby neoslňovala řidiče protijedoucích vozidel a vozidel jedoucích před vámi. Jakmile je před vámi opět volno, zase dálková světla opět rozsvítí, abyste měli nejlepší rozhled.
Čas na přestávku?
Systém sledování bdělosti řidiče nepřetržitě monitoruje váš způsob jízdy. Rozpozná změny, které by mohly být způsobeny únavou. Pokud ve vašem chování zaznamená znaky svědčící o ztrátě pozornosti, na přístrojové desce se zobrazí ikona, která vám doporučí udělat si přestávku.
Výkon
Manuální nebo automatické řazení
Jedná se o dvě různé převodovky. Šestistupňová manuální převodovka se vyznačuje přesným řazením, zatímco předností šestistupňového automatu jsou plynulé změny rychlostních stupňů a pečlivě naladěná strategie řazení.
Díky systému Stop-Start spotřebujete méně paliva
Když vůz zastaví na semaforech nebo v koloně, vypne tato technologie automaticky motor. Jakmile se chcete znovu rozjet, stačí sešlápnout spojku a zařadit první rychlostní stupeň jako obvykle. Motor ihned sám naskočí. Ve městě může Stop-Start snížit spotřebu paliva až o 10 % (městský cyklus).
Ideální pro tahání přívěsů
Výkon a robustnost Rangeru umožňují připojit, v závislosti na verzi a při zohlednění maximální povolené hmotnosti jízdní soupravy, brzděný přívěs s hmotností až 3 500 kg!
Bezpečnost
Funkce stabilizace přívěsu
Když systém rozpozná, že se tažený přívěs začíná kývat ze strany na stranu, sníží točivý moment motoru a přibrzděním zpomalí vozidlo tak, aby byla zlepšena stabilita soupravy.
Více jistoty při sjíždění prudkých svahů
Řízení klesání reguluje rychlost jízdy z kopce (mimo zpevněné komunikace), aniž by řidič musel ovládat plynový a brzdový pedál. Funguje nejen při jízdě vpřed, ale i při couvání.
ESP vám pomůže udržet vůz pod kontrolou
Elektronický stabilizační systém (ESP) nepřetržitě monitoruje jízdu, zaznamenává případné odchylky od zvolené stopy (například počátek smyku) a automaticky upravuje polohu vozu na silnici. Systém vám pomáhá udržet vůz pod kontrolou a také přispívá ke zkrácení brzdné dráhy v kritických situacích.
Nepřetržitá ochrana proti převrácení
Funkce ochrany proti převrácení potenciálně identifikuje nebezpečné situace, které by mohly vést k převrácení. V takovém případě aktivuje systém ESP pro obnovení stability.
Více jistoty při rozjíždění v kopci
Asistent rozjezdu do svahu dočasně zabrání neúmyslnému couvnutí vozu v kopci. Systém prodlouží brzdný účinek o 2,5 sekundy, čímž získáte čas k přesunu nohy z brzdového pedálu na plynový.
Maximální záběr s minimálním úsilím
Vyspělý systém regulace prokluzu kol (TCS) eliminuje nadměrné protáčení kol a zajišťuje nejlepší možnou přilnavost, dynamiku a stabilitu právě tehdy, když to nejvíce potřebujete. Systém nepřetržitě monitoruje a reguluje distribuci točivého momentu na jednotlivá kola, čímž zajišťuje optimální záběr pneumatik při akceleraci.
Systémy aktivní bezpečnosti, které se přizpůsobí hmotnosti nákladu
Systém přizpůsobení řízení nákladu upravuje zásahy ESP podle aktuální celkové hmotnosti vozu. Tím zajišťuje jistotu a stabilitu při jízdě jak s prázdným, tak s plně zatíženým vozem.
Větší síla pro rychlé zabrzdění
Nouzový brzdový asistent (EBA) pomáhá vozu dosáhnout maximální účinnosti brzd v krizových situacích. Systém sleduje, jakou silou působíte na brzdový pedál, a v případě potřeby automaticky zvýší tlak v brzdové soustavě. Zároveň se spustí varování při prudkém brzdění – světla se rozblikají, aby upozornila ostatní řidiče.
Koordinované bezpečnostní systémy se aktivují ve zlomku sekundy
Kromě pevného rámu karoserie a kompletní sady airbagů obsahuje systém inteligentní ochrany v Rangeru také předpínače bezpečnostních pásů i deformovatelný sloupek řízení, které při nehodě zmenšují riziko poranění.
Upozorní vás na pokles tlaku v pneumatice
Udržovat správný tlak v pneumatikách je důležité z hlediska spotřeby paliva, životnosti pneumatik i bezpečnosti jízdy. Proto senzory tlak nepřetržitě monitorují a na případný problém vás hned upozorní, abyste mohli zastavit, zkontrolovat pneumatiku a buď ji dohustit nebo kolo vyměnit
Zabezpečí vůz před nenechavci
Kombinace promyšlených zámků a imobilizéru odradí zloděje a znemožní jim s vozem odjet, pokud by se do něj vloupali.
První pick-up s pětihvězdičkovou bezpečností
Ranger nabízí prvotřídní bezpečnostní výbavu, která sahá od sériově dodávaných čelních, bočních a stropních airbagů přes kolenní airbag řidiče až po vyspělý elektronický stabilizační systém (ESP). Proto byl Ranger jako první pick-up v historii oceněn pěti hvězdičkami Euro NCAP.
Zdroj: www.ford.cz