Daf XF Euro 6

DAF XF: měřítko v dálkové dopravě. Vyvinutý pro maximální efektivitu přepravy. S hospodárnými motory emisní normy Euro 6 –12,9 litrovým motorem PACCAR MX-13 a 10,8 litrovým motorem PACCAR MX-11. S podvozkem, který se přizpůsobí vašim potřebám. S atraktivním designem a stylovým interiérem. Nejlepší XF všech dob, pro majitele i řidiče.

Nejlepší vozidlo pro majitele

Špičkové motory Euro 6 PACCAR MX-13 a MX-11

  • Maximální spolehlivost
  • Dlouhá životnost
  • Vysoký výkon
  • Malé nároky na údržbu
  • Nízká spotřeba

Lehká robustní konstrukce pro maximální užitečné zatížení

  • Vysoká užitečná hmotnost

Zcela nový podvozek

  • Vynikající jízdní vlastnosti díky novému zavěšení náprav
  • Promyšlený do detailu
  • Objem palivových nádrží až 1 500 litrů
  • Nové uložení kabiny pro maximální bezpečnost

Nízké provozní náklady

  • Dlouhé servisní intervaly až 150 000 km
  • Maximální spolehllivost
  • Efektivní chlazení motoru
  • Aerodynamický a stylový tvar
  • Nové technologie – prediktivní tempomat, adaptivní tempomat, EcoRoll a další
  • Nová lehká zadní náprava s širokou nabídkou stálých převodů
  • Asistent hodnocení jízdního stylu řidiče

Exteriér

Stylový a funkční

Při vývoji modelu XF společnost DAF nadále rozvíjela svůj velmi oceňovaný koncept kabiny, který je proslulý svým maximálním prostorem a komfortem.

  • Nápadná a stylová maska chladiče s hliníkovým dekorem a impozantními světlomety dávají modelu XF působivý a elegantní vzhled.
  • Maximální pozornost byla věnována optimálnímu proudění vzduchu kolem kabiny.
  • Inovativním prvkem jsou hlavní světlomety využívající technologii LED. Vyznačují se přirozeným světlem a vysokým světelným výkonem, maximální životností a minimální spotřebou energie. Kryty světel jsou vyrobeny z mimořádně odolného materiálu lexan.

Optimální proudění vzduchu

Střešní spoilery a boční límce mohou snížit spotřebu paliva a emise CO2 až o 10 procent. Jsou nově vyvinuté a pečlivě přizpůsobené větší šířce vozidla 2,55 metru.

To samé platí pro aerodynamické blatníky s integrovanými ukazateli směru, zřetelnými pro cyklisty a chodce kvůli vyšší bezpečnosti.

Interiér

Při vytváření nákladního vozidla, které má vjet přímo do budoucnosti, musí člověk myslet dopředu. Proto jsme začali s otevřenou myslí ohledně potřeb řidičů v budoucnosti. Poskytování většího pohodlí, větší míry bezpečnosti. Změna koncepce pro pracoviště řidiče.

Pokud dnes může každý pracovat ze svého vlastního obývacího pokoje, neměl by mít nárok na tuto možnost také řidič? Tohle může znít podivně. Ale právě to jsme učinili: přeměnili jsme pracovní prostor řidiče na jeho obývací pokoj.

Nový model XF nabízí spoustu místa. Pracovnímu a životnímu prostoru v kabině Super Space Cab o velikosti 12,6 m3 a výšce 2,25 m umožňující stát, se nic nevyrovná. Pokud se vaše výstroj nevejde do kabiny vozidla DAF, jednoduše si toho s sebou berete příliš mnoho. Kabina modelu XF Super Space Cab má více než 1 000 litrů úložného prostoru rozděleného do praktických zón.

daf-xf-euro-6_2

Poháněcí soustava

Nový model XF pohání motory PACCAR MX-13 a MX-11, vyvinuté se zaměřením na maximální hospodárnost, vysoký výkon a nízké provozní náklad

Motor PACCAR MX-13 Euro 6

Splnění emisní normy Euro 6 bylo jen jednou z motivací při vývoji motoru PACCAR MX-13. Samozřejmě jsme chtěli, aby byl mimořádně spolehlivý a odolný. Měl by také mít spotřebu paliva srovnatelnou s příznivou úrovní Euro 5 ATe a nejlepší jízdní vlastnosti se spoustou točivého momentu. Motor PACCAR MX-13 je směsicí osvědčené moderní technologie a chytrých technických inovací. Je k dispozici s výkonem 303 kW/410 k, 340 kW/460 k a 375 kW/510 k a točivými momenty 2000, 2300 a 2500 Nm v širokém rozsahu otáček od 1000 do 1425 ot./min. Celý tento výkon se přenáší k našim novým převodovkám. Automatická převodovka AS Tronic má unikátní funkce, mezi něž patří EcoRoll (jízda z kopce s chodem motoru na volnoběh) a FastShift (řazení mezi 11. a 12. stupněm bez použití spojky), které pomáhají ještě více snížit spotřebu paliva. Intardér 3 nejnovější generace má vyšší výstupní výkon v nižších otáčkách.

Převodovky

Nový model XF je standardně dodáván s manuální dvanáctistupňovou převodovkou s přímým záběrem; pro náročné aplikace je k dispozici šestnáctistupňová převodovka. Manuální převodovky jsou standardně vybaveny asistentem řazení „Servoshift“, který zvyšuje komfort snížením sil potřebných pro řazení a zkrácením dráhy řadicí páky. Zvýšení životnosti a snížení provozních nákladů zajišťují karbonové synchronizační kroužky. Pro zjednodušení obsluhy byla také zkrácena dráha pohybu pedálu spojky ze 154 na 135 mm.

Nové automatické převodovky AS-Tronic mají řadu nových funkcí specifických pro vozy DAF. Nově vyvinutý software a nové snímače zajišťují velmi plynulý, rovnoměrný a hladký záběr spojky pro lepší rozjíždění a manévrování.

Díky funkci EcoRoll se spojka při jízdě z mírného svahu vyřadí a umožní tak ovládané sjíždění při volnoběžných otáčkách motoru. K nízké spotřebě paliva také přispívá funkce Fast Shift.

Nápravy

Další novinkou nového modelu XF je nová, robustní zadní náprava typu SR1344. Konstrukce nápravy byla plně optimalizována pro zatížení a speciálně vyvinuta pro použití se systémem Stabilink. Nová náprava má nyní nízkou hladinu hlučnosti. Menší objem oleje (10 namísto 15 litrů) znamená úsporu paliva nižší náklady na výměny oleje v rámci mezinárodní přepravy.

Náprava SR1344 má nosnost 13 tun a montována standardně pro celkové hmotnosti soupravy až do 44 tun a točivý moment motoru do 2 300 Nm.

Pro úplné přizpůsobení zadní nápravy specifickým požadavkům zákazníka jsou k dispozici celkové redukce v poměru od 2,38:1. Náprava SR1344 využívá novou konstrukci kuželového ozubeného kola a talířového kola, odlehčenou o 50 kilogramů.

Pro vysoké celkové hmotnosti souprav (vyšší než 44 tun) a vozidla s výkonem motoru 375 kW/510 k má inovovaná náprava SR1347 nižší objem oleje pro snížení spotřeby paliva a snížení provozních nákladů.

Systém EAS

Aby se zajistilo dodržování přísných emisních požadavků norem Euro 6 a zároveň dosáhlo co nejlepšího využití paliva, zkombinovala společnost DAF své pokročilé motory PACCAR Euro 6 s různými technologiemi dodatečné úpravy výfukových plynů: katalyzátorem SCR a naftovým filtrem pevných částic.

Zcela nový rám podvozku nového modelu XF

Přední část podvozku umožňuje dostupnost prostoru pro mimořádně široké chlazení motoru. Chladič je také chráněn pevným nosníkem přední ochrany proti podjetí. Pevná a tuhá přední část podvozku zajišťuje přesné vlastnosti řízení.

Nejenže nové odpružení zadní nápravy s konstrukcí Stabilink snižuje pohotovostní hmotnost, ale zajišťuje také vylepšené vlastnosti řízení. Nápravy, odpružení náprav a řízení jsou zcela nově navržené za účelem snížení pohotovostní hmotnosti a vylepšení výkonnosti.

Zdroj: www.daftrucks.cz

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *