Model DAF LF nabízí vše, co očekáváte od moderního nákladního vozu pro rozvoz zboží. Je svižný, umožňuje vynikající přístupnost a může se pochlubit prvotřídními jízdními vlastnostmi.
Hodně zastávek a rozjíždění, rychlé nakládání a vykládání: to vše model DAF LF zvládá bez námahy. Interiér s veškerým myslitelným pohodlím pro řidiče. A se širokou nabídkou motorů, převodovek a převodových poměrů zadní nápravy. Pro optimální výkon.
Ušito na míru vašim potřebám
Řada DAF LF vyvinutá pro intenzivní rozvážkovou dopravu má atraktivní design exteriéru a pohodlný interiér.
Exteriér
Model DAF LF působí robustně, ale přitom přátelsky. Jeho design je především velmi praktický.
Interiér
Odpočatý řidič jezdí lépe. Proto společnost DAF věnovala interiéru modelu LF takovou pozornost. Interiér je perfektním pracovním prostředím se stejně vysokým standardem kvality jako u řady XF a CF. Výsledek: optimální pracovní prostředí pro řidiče. Díky použití teplých barev se bude každý řidič v kabině okamžitě cítit jako doma. Materiály, instalace a povrchová úprava interiéru jsou praktické a snadno se čistí. V důsledku toho interiér vždy vypadá svěže a úhledně.
Mnoho úložných možností
Především přirozvozu zboží řidičpotřebujemnohopraktickýchvariant, kam ukládat věci.ProtomodelDAF LF nabízí a objemný a zamykatelnýúložný prostorna tunelu motorus doplňkovou možnostípro uložení něčeho na víku.
Verze s automatizovanou převodovkou AS Tronic mají další úložný prostor vedle palubní desky na straně řidiče – ideální například pro nákladní listy. Kromě tohojsou zde úložné prostoryvedveřníchpanelech,na zadnístěně kabinyje připevněnáúložná síťka a dva úložné prostoryse nacházejí nadčelním sklem.
Nad čelním sklem na řidičově straně jsou k dispozicičtyři sloty DIN pro a.o.digitálnítachograf, který jetaksnadno přístupný.Prodlouženádenníkabina a spací kabinamají také standardně tři dalšíuzamykatelné úložnéschránkyza sedadly.
Poháněcí soustava
Model LF společnosti DAF pronormu Euro 6 se dodává sečtyřválcovými nebošestiválcovými motory PACCAR PXs širokou nabídkouvýkonů, převodovek a převodových poměrů zadní nápravy,abypro každou aplikacibylo možnéspecifikovattu pravou poháněcí soustavu. Tyto poháněcí soustavy Euro 6 zaručují optimálníkombinaci výkonu a hospodárnosti.
Motor
4,5litrový čtyřválcový motor PACCAR PX-5 je ideální pohonnou jednotkou pro rozvoz zboží v centrech měst. Je k dispozici ve třech variantách, od 112 kW/152 k po 157 kW/213 k. Nabízí technologii Euro 6 s nejnižšími emisemi. A samozřejmě, jak už jste u produktů DAF zvyklí, nízkou spotřebu paliva.
Motory PACCAR PX-5 jsou čisté, hospodárné a také velmi spolehlivé. Motor PX-5 může mezi servisními intervaly ujet až 60 000 mil. Aktivní částicový filtr potřebuje čištění až po 320 000 km nebo 5 letech. Různé funkce a součásti motoru jsou sdružené do jednoho modulu. To udržuje náklady na údržbu na nízké úrovni a zlepšuje váš zisk.
Typ motoru | Výkon | Točivý moment |
---|---|---|
PX-5 112 | 112 kW/152 k (2300 ot./min) |
650 Nm (1100–1500 ot./min) |
PX-5 135 | 135 kW/184 k (2300 ot./min) |
750 Nm (1100–1600 ot./min) |
PX-5 157 | 157 kW/213 k (2300 ot./min) |
850 Nm (1200–1500 ot./min) |
Nápravy
Díky nabídce různých zadních náprav a rozvodovek lze model LF přizpůsobit každé aplikaci. Nápravy byly vytvořeny, aby nabízely nejvyšší výkon, dlouhou životnost a maximální pohodlí při jízdě: od nejlehčí 5tunové nápravy SR 5.10 po 13tunovou zadní nápravu SR1344 pro vyšší kapacitu zatížení u 19tunových vozidel LF. Uzávěrka diferenciálu je volitelně k dispozici u téměř všech variant náprav – zajišťuje maximální záběr a ovládání vozidla za všech
Dodatečná úprava výfukových plynů pro normu Euro 6
Aby se zajistilo dodržování přísných emisních požadavků norem Euro 6 a zároveň dosáhlo co nejlepšího využití paliva, zkombinovala společnost DAF své pokročilé motory PACCAR Euro 6 s různými technologiemi dodatečné úpravy výfukových plynů: katalyzátorem SCR a naftovým filtrem pevných částic. Ultramoderní vstřikování paliva common rail umožňuje vysoké tlaky a možnost uplatnění předvstřiku i dovstřiku paliva či kombinaci obojího. Díky tomu dochází k jemnějšímu rozptýlení paliva a nabízí se mnohem více možností k optimalizaci spalování. Výsledek: ty nejnižší možné emise a hluk a ta nejlepší možná spotřeba paliva. A protože lze tak účinně regulovat teplotu výfukových plynů, je možné motor optimálně integrovat do systému dodatečné úpravy výfukových plynů.
Důležité je, kromě přesného složení výfukových plynů, dosáhnout správné teploty ve filtru pevných částic. Základním principem je umožnit pasivní regeneraci filtru pevných částic tím, že se umožní vytvoření ideálních podmínek motorem. Z toho důvodu je u většiny motorů PACCAR Euro 6 výfukové sběrné potrubí zapouzdřeno, spolu s většinou důležitých dílů výfukového systému. Pokud i přesto dojde k nadměrnému poklesu teploty výfukových plynů z důvodu specifického použití vozidla, zapne motor aktivní regeneraci.
Také katalyzátor SCR byl zkonstruován tak, aby udržoval optimální teploty. Díky inovativní krycí vrstvě dokáže dosáhnout maximálního výkonu při širším rozmezí teplot, což znamená, že motor může fungovat optimálně a co nejúčinnějším způsobem.
Maximální úspora paliva
Ideálních aerodynamických vlastností je u vozidla DAF LF Aerobody dosaženo svažujícím se střešním čelem, které se v přední části mírně zvedá, a zaoblenými hranami. V zadní části se střecha nástavby ve své střední části míně svažuje dolů a dále tak zlepšuje aerodynamické vlastnosti. Ze stejného důvodu je jako standard dodávána sada límců a spoilerů. Tato sada zajišťuje integraci kabiny a nástavby. Díky vylepšené aerodynamice je možné při rozvozu zboží dosáhnout více než 4% úspory paliva a snížení emisí CO2. Při cestovní rychlosti 85 km/h může být vozidlo LF Aerobody Euro 6 ve srovnání s vozidlem s běžnou nástavbou až o 8 % úspornější.
16 nebo 17 europalety
Vozidla LF Aerobody s nástavbami PACCAR vyrábí společnost Leyland Trucks ve Velké Británii. Nástavba má vnitřní délku 6,75 nebo 7,05 metru a hodí se tak pro 16 nebo 17 europalet. Standardně je vybavena zvedací plošinou s nosností 1 500 kg a pohodlí lze zvýšit volitelnými dveřmi na pravé straně nástavby vozidla LF Aerobody. Vozidlo DAF LF Aerobody má samozřejmě stejně výborné jízdní vlastnosti a uživatelskou přívětivost jako ostatní modely komplexní řady LF. Díky malému poloměru otáčení, snadnému nastupování do kabiny a nízké pohotovostní hmotnosti je ideální pro náročný rozvoz zboží. Model LF Aerobody je k dispozici s následujícími úspornými motory Euro 6: 4,5litrový čtyřválec PACCAR PX-5 a 6,7litrový šestiválec PACCAR PX-7 s výkonem od 112 kW/152 k do 194 kW/264 k.
Zdroj: www.daftrucks.cz