Subaru WRX STI

Pro fanoušky motoristického sportu po celém světě je snadné vyhláskovat vzrušující výkon třemi písmeny: STI. Subaru WRX STI nabízí svěží styl, nicméně nasávací otvor na kapotě a pozoruhodný zadní spoiler s vysokým přítlakem nedovolují pochybovat o tom, s kým máme tu čest a proč tento vůz vlastně vznikl. Pod povrchem pak pramení výkonové schopnosti, které dokáží povzbudit řidičskou vášeň jako nikdy předtím.

Modely

WRX STI SPORT
ROZMĚRY: D x Š x V: 4595 x 1795 x 1475 mm
MOTOR: Horizontálně uložený, přeplňovaný, 4 válcový, benzínový motor typu Boxer,

DOHC, 16 ventilů.

ZDVIHOVÝ OBJEM: 2457 cm3
MAX. VÝKON: 221 kW (300 PS) / 6000 ot/min
MAX. TOČIVÝ MOMENT: 407 Nm (41,5 kgfm) / 4000 ot/min
PŘEVODOVKA: 6MT, DCCD AWD
WRX STI ACTIVE
ROZMĚRY: D x Š x V: 4595 x 1795 x 1475 mm
MOTOR: Horizontálně uložený, přeplňovaný, 4 válcový, benzínový motor typu Boxer,

DOHC, 16 ventilů.

ZDVIHOVÝ OBJEM: 2457 cm3
MAX. VÝKON: 221 kW (300 PS) / 6000 ot/min
MAX. TOČIVÝ MOMENT: 407 Nm (41,5 kgfm) / 4000 ot/min
PŘEVODOVKA: 6MT, DCCD AW

Technologie a bezpečnost

POHON VŠECH KOL SYMMETRICAL AWD

Nejvyšší prioritou konstruktérů Subaru vždy bylo zajistit požitek z jízdy bez kompromisů v otázkách bezpečnosti nebo pohodlí. Proto prakticky všechny vozy Subaru standardně používají pohon všech kol Symmetrical AWD. Maximální jistotu a kontrolu jednoduše nelze ničím nahradit. Každodenní provoz přináší nečekané podmínky a události. Pohon Symmetrical AWD pomáhá řidičům se s těmito nástrahami vypořádat tím, že rozděluje hnací moment na všechna čtyři kola a zajišťuje dobré záběrové schopnosti i tam, kde vozy s pohonem samotné přední nebo zadní nápravy již ztrácejí odvahu. Pocit bezpečí a mimořádnou jistotu si budete vychutnávat za každé situace – bez ohledu na to, kam se svým Subaru s pohonem Symmetrical AWD vyrazíte.

MOTOR SUBARU BOXER 2.5 L DOHC TURBO

NEJVYŠŠÍ VÝKON: 221 kW (300 PS) / 6,000 ot./min.
MAX. TOČIVÝ MOMENT: 407 Nm (41.5 kgfm) / 4,000 ot./min.
SPOTŘEBA PALIVA: 10.4 lit./100 km*
EMISE CO₂: 242 g/km*

Vedle přeplňovaného motoru 2,5 l z WRX STI najdeme jen velmi málo motorů tak pověstných svojí schopností nabídnout nefalšovanou radost z jízdy. Naprosto hladce spojuje hrubý výkon s optimálním vyvážením, kdy turbo díky své prakticky okamžité reakci rozpoutává síly umožňující mohutné zrychlení. Schopnosti prověřené roky praxe byly ve WRX STI dotaženy do ještě atraktivnější formy.

KTIVNÍ SMĚROVÁNÍ TOČIVÉHO MOMENTU

Díky této technologii je ovládání vozu ještě přesnější, abyste si mohli otestovat samotné hranice fyzikálních zákonů. Když najíždíte do zatáčky a opřou se do vás síly bočního zrychlení, systém dokáže přesměrovat výkon na vybraná kola, abyste nevybočili ze zamýšlené trajektorie jízdy. To znamená, že vaše WRX STI reaguje na pokyny od volantu rychleji a s větším vtažením řidiče do děje.

SPORTOVNĚ NALADĚNÝ PODVOZEK

Konstrukce podvozku WRX STI staví na letech zkušeností v nemilosrdných závodech, intenzivním testování a pokrocích v oblasti materiálového a konstrukčního inženýrství. Klíčovým tématem vývojového projektu byla výjimečná stabilita a bleskově rychlá odezva. Proto byla v nosných částech široce použita vysokopevnostní ocel ke zvýšení torzní tuhosti a snížení celkové hmotnosti vozidla. Podle náročných standardů bylo odladěno i zavěšení, kde jsou použity tužší stabilizátory a pružiny, ale i další vylepšení, jako např. tužší pouzdra s unibalovým uložením. Díky tomu se podařilo umně vyvážit tuhost a poddajnost, aby vůz poskytoval okamžitou odezvu a nevídaně těsné spojení mezi řidičem, jeho vozem a silnicí.

MEZINÁPRAVOVÝ DIFERENCIÁL DCCD S REŽIMEM RUČNÍHO NASTAVENÍ

Systém DCCD umožňuje nastavit režim uzamčení centrálního diferenciálu WRX STI, a tak upravit jízdní chování vašeho vozu. Systém elektromagneticky ovládá lamelovou spojku a mechanické zavírání samosvorného diferenciálu (LSD) k rozdělování točivého momentu mezi kola přední a zadní nápravy. V režimu Auto se systém snaží optimálně rozdělovat výkon podle měnících se jízdních podmínek, zatímco v režimu Auto [+] se více výkonu posílá dopředu v zájmu lepšího záběru. Naopak v režimu Auto [-] jde více výkonu na zadní nápravu např. při rychlém průjezdu zatáčkovitých úseků; v režimu Manual se šesti různými úrovněmi lze přednastavit jednotlivé jízdní charakteristiky, které upřednostňujete.

subaru-wrx-sti_2

AIRBAGY SRS

Subaru WRX STI disponuje předními airbagy SRS, předními bočními i hlavovými airbagy SRS a dále kolenním airbagem SRS, jenž pomáhá chránit dolní část končetin řidiče.

PRSTENCOVÉ VÝZTUŽE KAROSERIE

Subaru WRX STI je vybaveno předními airbagy SRS, předními bočními i hlavovými airbagy SRS a kolenním airbagem, jenž pomáhá chránit dolní část končetin řidiče.

SPECIÁLNĚ ROZVRŽENÁ KABINA PRO ZVÝŠENÍ OCHRANY

Pokud jde o otázky bezpečnosti, všechny vozy Subaru překonávají běžně používané postupy. Motor SUBARU BOXER s převodovkou využívá speciální konstrukci zabraňující jeho proniknutí do prostoru kabiny WRX STI s ohledem na lepší ochranu všech cestujících.

PAKET VYSPĚLÝCH BEZPEČNOSTNÍCH SYSTÉMŮ: SYSTÉM SUBARU PRO DETEKCI VOZIDEL VZADU (SRVD)

Systém SRVD (Subaru Rear Vehicle Detection) prostřednictvím senzorů kolem vozidla upozorňuje na jiné automobily nacházející se ve slepých úhlech výhledu vzadu, čímž přispívá k bezpečnějšímu přejíždění z pruhu do pruhu. Dokáže vás také upozornit na nebezpečí kolize při couvání do ulice, kde mohou právě projíždět jiné automobily

STABILIZAČNÍ SYSTÉM VDC S MOŽNOSTÍ NASTAVENÍ REŽIMU

Stabilizační systém VDC vás chrání před ztrátou kontroly nad vozem a současně nabízí tři různé volitelné režimy s ohledem na všestranné jízdní schopnosti. V režimu Normal je systém plně aktivní. Po přepnutí do režimu Traction se posune hranice zasahování systému, abyste zvýšili míru kontroly i velikost točivého momentu přenášeného na kola vozu. Dokonce můžete navolit režim Off a stabilizační systém tím deaktivovat.

BRZDY

Subaru WRX STI přináší technologie zlepšující brzdné schopnosti i vaši bezpečnost. K účinnému použití brzd v nouzových situacích pomáhá brzdový asistent. Funkce „přehlasování“ akceleračního pedálu zase zabraňuje neúmyslnému zrychlení v případě současného sešlápnutí pedálu plynu s brzdovým pedálem, kdy se pokyn od plynového pedálu bude ignorovat.

Zdroj: www.subaru.cz

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *