Mitsubishi Lancer Sportsedan

Lancer Sportsedan byl navržen tak, aby byl po každé stránce perfektní – vzhled dokonale ladí se sportovní podstatou a zážitkem z jízdy.

Design

Exteriér

Přední část karoserie se žraločí tlamou a hluboko zapuštěnými reflektory přitáhne spoustu pohledů, stejně jako dlouhá kapota s přední mřížkou ve stylu stíhačky. Tyto ostré rysy plynule pokračují vysokými boky vozu, úzkou linií oken a jsou zakončeny zavazadlovým prostorem a koncovými světly s novým designem, který zdůrazňuje klínovitý boční profil Lanceru a vyvolává dojem neustálého pohybu. Ať se díváte odkudkoli, Mitsubishi Lancer je široký v ramenou, posazený nízko na zemi a plný síly. Není to ale design pro design – jde o extrémně užitečné a atraktivní auto, které je přímo zrozeno pro silnice, připraveno kdykoliv vyrazit.

Interiér

Mitsubishi Lancer je vůz, u něhož nemusíte volit mezi podstatou a stylem. Za štíhlým a skvělým zevnějškem najdete prostornou kabinu pro pět dospělých osob. Křivka palubní desky podporuje dojem prostoru a zadní zavazadlový prostor je díky sedadlům sklopným v poměru 60/40 připraven postarat se o nároky Vás i Vaší rodiny. Materiály použité v interiéru byly vybrány tak, aby skvěle vypadaly nejenom dnes, ale i po mnoha letech používání vozu.

mitsubishi-lancer-sportsedan_2

Technologie a bezpečnost

Lancer Sportsedan využívá bezpečnostní konstrukci skeletu kompaktní karoserie Mitsubishi RISE (Reinforced Impact Safety Evolution), která poskytuje posádce zvýšenou ochranu při kolizích z jakéhokoliv směru, dokonce i při srážkách s vozidlem jiné výšky nebo hmotnosti. Zároveň pomáhá chránit palivový systém před poškozením při nárazu zezadu.

Lancer Sportsedan je vybaven kompletní sadou aktivních bezpečnostních prvků, včetně stabilizačního a trakčního systému ASC a TCL, protiblokovacího brzdového systému ABS a systému EBD – elektronického rozdělovače brzdné síly. Systém přednostního brzdění BOS je nová bezpečnostní funkce, která v kritické situaci upřednostní brzdění před akcelerací, je-li současně sešlápnutý brzdový i plynový pedál. Systém signalizace nouzového brzdění ESS při prudkém brzdění aktivuje zadní výstražné světlomety, aby tak včas upozornil vozidla jedoucí za Vámi.

Při nárazu je posádka vozidla chráněná až 7 airbagy, včetně kolenního airbagu řidiče, který značně snižuje riziko poranění dolních končetin. Přední sedadla mají bezpečnostní pásy s předpínači a omezovači síly, které lépe drží tělo, ale současně chrání posádku v případě nehody před nadměrnou silou nárazu.

Úlohou funkce opožděného zhasnutí světlometů „Coming home“ je poskytnout Vám pohodlnou viditelnost tím, že světla ještě chvíli zůstanou svítit i poté, kdy je spínač zapalování Mitsubishi Lancer Sportsedan vypnutý a vozidlo opustíte.

Úsporná pohonná jednotka 1.6 MIVEC

Lancer Sportsedan je vybaven jedinou, avšak dostatečně výkonnou a prověřenou zážehovou jednotkou 1.6 MIVECs výkonem 116 koní, která nabízí optimální jízdní vlastnosti a přitom dosahuje nízké spotřeby.

Motor 1.6 MIVEC je osvědčený celohliníkový motor s typovým označením 4A92 známý také z modelu ASX. K dosažení optimálního výkonu a spotřeby paliva využívá variabilní časování sacích ventilů, vysoký kompresní poměr 11:1 a pístní kroužky s nízkou hodnotou tření. Motor nevyžaduje použití vyvažovacích hřídelí a ventilu EGR. Pohon dvou vačkových hřídelí je řešen pomocí rozvodového řetězu, což motoru zajišťuje dlouhou životnost, přičemž celkové náklady na provoz a údržbu jsou velmi příznivé. Použité materiály a jejich konstrukce navíc výrazně přispěly ke snížení hladiny hluku a vibrací motoru.

Nezávislé zavěšení všech kol

Lancer je založen na zcela nové a velmi tuhé karoserii s propracovaným systémem nezávislého zavěšení všech kol. Plochý přední pomocný rám odolný proti kroucení a zcela nová víceprvková zadní náprava zaručují skvělou ovladatelnost bez zhoršení jízdního komfortu. Výsledkem je, že Lancer jede po silnici jako přibitý a Vy si můžete užívat radost z jisté a sportovní jízdy.

ETACS, Váš osobní asistent

Systém ETACS (Electronic Total Automobile Control System) – celkové ovládání automobilu od společnosti Mitsubishi Motors umožňuje přizpůsobení ovládacích prvků pro další zvýšení bezpečnosti, pohodlí a komfortu. Kompletní seznam funkcí najdete v návodu k obsluze nebo se poraďte s prodejcem Mitsubishi Motors.

  • Automatické zapínání a vypínání hlavních světlometů – senzor automatického rozsvěcení světel automaticky aktivuje světlomety, jakmile se sešeří. Po vypnutí zapalování a vystoupení z vozidla se hlavní světlomety automaticky vypnou, aby se tak předešlo vybití baterie
  • Dešťový senzor – dešťový senzor automaticky aktivuje stěrače čelního skla, jakmile jsou na předním skle detekovány kapky. Interval stírání je průběžně přizpůsobována intenzitě deště.
  • Alarm otevřených dveří – pokud jsou za jízdy některé dveře otevřené, upozorní Vás na to varovná zvuková signalizace.
  • Funkce komfortních ostřikovačů čelního skla – pokud jednou krátce stisknete ovladač ostřikovače čelního skla, dojde ke kompletnímu opláchnutí čelního skla během jediného cyklu včetně dodatečného setření po 5 sekundách.
  • Komfortní funkce směrových světel
  • Časovač ovládání oken – po vyjmutí klíčku ze zapalování lze stahovat a zavírat okna ještě po dobu 30 sekund
  • Stěrače reagující na rychlost – jsou-li stěrače nastaveny na cyklovač, je interval stírání průběžně přizpůsobován rychlosti jízdy, aby byla vždy zajištěna nejlepší možná viditelnost.

Parametry

Motor 1.6 MIVEC
Převodovka
(MT-manuální)
5MT
Typ motoru zážehový
Počet válců / ventilů 4/16
Zdvihový objem motoru [cm3] 1590
Maximální výkon [kW(k)/ot./min.] 86 (117)
/ 6000
Maximální točivý moment [Nm/ot./min] 154 / 4000
Vrtání x zdvih [mm] 75 x 90
Kompresní poměr 11,0
Emisní norma EURO 6
ROZMĚRY A HMOTNOSTI
Celková délka [mm] 4625
Celková šířka [mm] 1760
Celková výška [mm] 1480
Světlá výška [mm] 140
Rozvor [mm] 2635
Provozní hmotnost [kg] 1335
Největší technicky přípustná hmotnost [kg] 1750
Hmotnost brzděného přívěsu [kg] 1100
Hmotnost nebrzděného přívěsu [kg] 550
Poloměr otáčení [m] 5,0
JÍZDNÍ VÝKONY
Zrychlení z 0 na 100 km/h [s] 10,7
Maximální rychlost [km/h] 191
SPOTŘEBA PALIVA A EMISE CO2
Městský cyklus [l/100 km] 7,4
Mimoměstský cyklus [l/100 km] 4,7
Kombinovaný cyklus [l/100 km] 5,7
Emise CO2 [g/km] 132
OSTATNÍ HODNOTY
Rozměr pneumatik 205/60 R16
Objem palivové nádrže [l] 59
ZAVAZADLOVÝ PROSTOR [L]
Objem [l] 400

Zdroj: www.mitsubishi-motors.cz

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *