Man TGS

  • Balík výkonných řešení pro nejtěžší úlohy
  • Bezkonkurenční nabídka užitečného zatížení
  • Mnoho variant náprav pro optimální trakci

Robustní, spolehlivý, silný: Je univerzálně použitelný v těžké trakční dopravě a ve stavebnictví a přesvědčí enormním výkonem, velkým užitečným zatížením a vynikající hospodárností. Díky různým konfiguracím hnacích náprav zvládne tento automobil s hmotností 18 až 44 tun každou výzvu. TGS je vzorovým příkladem v oblasti pohonu všech kol: Ať už má přiřaditelný či trvalý pohon všech kol, nebo lehký pohon MAN HydroDrive® – MAN TGS patří ke světové špičce v terénu a v těžké stavební dopravě.

MAN TGS bezpečně a spolehlivě dopraví do cíle i nejtěžší náklady – na asfaltových silnicích i na nezpevněných štěrkových cestách. O potřebnou dynamiku se starají výkonné motory se vstřikováním Common Rail. Automatizovaný řadicí systém MAN TipMatic® usnadňuje řidiči práci. A díky vynikající kombinaci náprav, motorů a převodovek můžete nakonfigurovat nákladní automobil s pohonem všech kol až 8×8, který projede kamkoliv. Seznamte se s novým nákladním automobilem MAN TGS, který dokáže všechno – jen hospodárněji a daleko efektivněji.

Efektivita vyžaduje silný pohon

Vozidla MAN plnící emisní normu Euro 6 využívají osvědčené motory, technicky vyspělé součásti a vzájemně sladěné technologie. Nejdůležitějším prvkem jsou výkonné šestiválcové motory. Aby mohly být dosaženy mimořádně nízké emisní hodnoty, používá společnost MAN vstřikování CommonRail, recirkulaci spalin (AGR), selektivní katalytickou redukci (SCR) a filtr částic vznětového motoru (DPF/CRT). Výsledek: Motory MAN v provedení Euro 6 jsou novým etalonem v oblasti nízké spotřeby paliva a mají velmi nízkou spotřebu AdBlue®.

Hnací ústrojí – Na míru pro všechny trakční požadavky:

  • Šestiválcové vznětové motory Common-Rail řady D20 a D26 s výkonem až 480 k plnicí emisní normu Euro 6
  • Díky elektronickému zvýšení točivého momentu TopTorque má řídicí jednotka Powertrain-Manager motoru D26 na obou nejvyšších převodových stupních (11 a 12) k dispozici o 200 Nm více.
  • Přiřaditelný přední pohon MAN HydroDrive®
  • Automatizovaná převodovka MAN TipMatic®
  • bezkonkurenční počet schémat náprav a pohonů až po 8×8
Zdvihový objem Euro 6
D2066 10,5 l
265 kW (360 k), 1 800 Nm X
D2676 12,4 l
294 kW (400 k), 1 900 Nm X
324 kW (440 k), 2 100 Nm X
353 kW (480 k), 2 300 Nm X

Od 1. ledna 2014 platí v Evropě pro všechna nově schválené nákladní automobily emisní norma Euro 6. Při plnění náročných požadavků této normy vložila společnost MAN veškeré umění inženýrů do vývoje motorů v provedení Euro 6. Společnost MAN už léta úspěšně sériově nasazuje klíčové technologie, jako jsou Common Rail, recirkulace spalin (AGR), selektivní katalytická redukce a filtr částic vznětového motoru (DPF/CRT). V provedení Euro 6 společnost MAN spojila a optimálně sladila vyspělé technologie. Výsledkem je, že motory MAN patří i v provedení Euro 6 mezi agregáty s nejnižší spotřebou.

Efektivní je ten, kdo bezpečně dojede do cíle

Spolehlivosti a efektivity v dopravním oboru lze dosáhnout jen tehdy, pokud se vyhnete situacím s nebezpečím dopravní nehody.

Proto společnost MAN klade nejvyšší prioritu vývoji inovačních bezpečnostních systémů.

MAN BrakeMatic®

O jisté chování při brzdění se stará inteligentní systém MAN BrakeMatic® s elektronickým brzdovým systémem EBS, protiblokovacím systémem ABS a účinnými kotoučovými nebo bubnovými brzdami.

Digitální indikace zatížení náprav

Digitální indikace zatížení náprav informuje řidiče o aktuálním zatížení nákladního automobilu. Tlakové snímače snímají tlaky ve vlnovcích odpružených náprav, řídicí jednotka ECAS2 převádí odečtené tlaky na zatížení náprav. Na displeji hlavní přístrojové desky se zobrazuje tlak pro každou vzduchem odpruženou nápravu.

Elektronický stabilizační program (ESP)

Systém neustále kontroluje jízdní dynamické chování vozidla a automaticky zasáhne do řízení motoru a brzdového systému vozidla, pokud hrozí nebezpečí smyku nebo převrácení vozidla. ESP je k dispozici ve všech typových řadách MAN. V případě typu MAN TGS je tento systém sériově montován do většiny modelů.

Vyrovnávací brzdění pomocí systému ESP při nedotáčivosti tažného vozidla

Vyrovnávací brzdění pomocí systému ESP při přetáčivosti tažného vozidla

Vyrovnávací brzdění pomocí systému ESP zabrání převrácení nebo vybočení (zalomení) soupravy.

man-tgs_2

Efektivita při přepravě: Program pro efektivní a udržitelnou mobilitu

Efektivní hospodárnost vyžaduje bez problémů fungující mobilitu. Abyste šetřili cenné energetické zdroje, musí užitková vozidla jezdit co nejúsporněji. Společnost MAN Truck & Bus se nesoustředí jen na úspory paliva, ale nabízí svým zákazníkům také rozsáhlý program pro snížení celkových nákladů na vlastnictví (TCO).

Zdroj: www.truck.man.eu

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *