Iveco Hi-Way

Stanovte si vysoké cíle. Nový Stralis představuje vynikající řešení dnešních a budoucích potřeb dálkové dopravy. Je jediným vozem ve své třídě, který nabízí tak širokou a integrovanou řadu funkcí za optimální náklady.

Je také nejlepší z hlediska hospodárnosti a výkonnosti, a to díky novým motorům Euro VI a dále díky technologii na minimalizaci provozních nákladů založené z části na vyšším točivém momentu a výkonu motoru.

Kabina nového Stralisu se vyznačuje nezaměnitelným stylem, bezkonkurenčním komfortem a revoluční technologií: od systému ergonomie řidiče IVECONNECT, ovládáním sedadla, lůžek přes úložné prostory a materiály až k barevnému provedení. Vše v novém Stralisu je navrženo pro lepší kvalitu práce a pobytu na palubě.

A s nejnižší spotřebou paliva ve své třídě, vůbec kdy nejvyšší spolehlivostí a zůstatkovými hodnotami a okamžitým, přístupným servisem, nyní nabízí nejlepší provozní náklady po celou životnost vozidla.

Design

Tvary se prolínají s funkčností

Kabina nového Stralisu je navržena tak, aby snižovala odpor vzduchu a zlepšovala aerodynamické vlastnosti vozidla. Zároveň představuje další rys jeho nezaměnitelného stylu.

Přední část se pyšní novou čelní maskou, rekonstruovaným a optimalizovaným předním nárazníkem a sdruženými světlomety vybavenými LED světly pro denní svícení a xenonovými světlomety.

Linie nové kabiny vozu Stralis byly navrženy tak, aby dosáhlyvynikajícího součinitele odporu – jedním z faktorů, které mají největší vliv na energetickou účinnost (v rychlosti 85 km/h je 40 % paliva spotřebováno na překonání odporu vzduchu). Snížením odporu vzduchu o 3 % jsme dosáhli významné úspory paliva při cestách na dlouhé vzdálenosti a současně snížili úroveň hluku v kabině.

A pro vozy využívané převážně na dálnicích nabízí další snížení spotřeby paliva ve formě specifické aerodynamické výbavy obsahující nastavitelný střešní spoiler a velké postranní deflektory.

Komfort a ergonomie

Nová nového Stralisu je navržena především pro řidiče a jeho pracovní prostředí. Ergonomie komfort, bezpečnost a informační zařízení jsou nejlepší ve své třídě a poskytují optimální pracovní prostředí, které maximalizuje produktivitu práce.

Nová řada nabízí možnost výběru ze tří kabin – HI-WAY, HI-ROAD a HI-STREET. Všechny tři mohou být vybaveny dotykovým systémem IVECONNECT (zabudovaným do palubní desky), který řídí funkci VYHODNOCENÍ STYLU JÍZDY, vyspělé telematické služby, hi-fi audio systém a satelitní navigační systém.

Jízda

Vnitřní prostor byl úplně přepracován. Nová funkční a ergonomická palubní deska byla vyrobena s maximálním smyslem pro detail za použití špičkových nereflexivních měkčených materiálů (povrchová úprava je dosažena pomocí stejných procesů jako u prémiových osobních automobilů).
Pro maximální bezpečnost jsou všechny ovladače umístěny okolo přístrojové desky a středového panelu a jsou snadno viditelné a dosažitelné, aniž byste se museli zvednout ze sedadla.

Každý detail nového Stralisu je navržen tak, aby zvýšil kvalitu pobytu na palubě včetně nového volantu s integrovanými ovladači telefonu a rádia, pneumatického systému nastavení volantu a nového vyhřívaného a ventilovaného sedadlas nastavitelnou výškou a zabudovaným bezpečnostním pásem.
K zajištění bezkonkurenčního komfortu řidiče byla dále vylepšena již tak prvotřídní odolnost kabiny proti hluku a úroveň hluku v interiéru byla snížena o více než 1 decibel.

Odpočinek

Spací prostor nabízí nové VYSOCE KOMFORTNÍ lůžko: 80 cm široké a přes dva metry dlouhé, vybavené dřevěným roštem a super-pohodlnou matrací a opěradlo sedadla s možností lůžkové úpravy ideální pro krátké zastávky k odpočinku. Eventuálně je k dispozici úložné lůžko, které se uprostřed sklápí a přemění se na příruční stolek

Horní lůžko lze snadno sklopit nebo složit úplně do stěny, což činí kabinu ještě prostornější.
K dispozici je rovněž nezávislá klimatizace o nízké hlučnosti a nízké spotřebě zabudována do střešního panelu, která zajišťuje příjemnou teplotu v kabině i při vypnutém motoru.

Technologie

IVECONNECT 

Snaha o efektivitu vyžaduje vyspělá a snadno ovladatelná zařízení, jako jeIVECONNECT, exkluzivní systém pro snadné ovládání informačních technologií, navigace, podpory řidiče a služeb řízení vozového parku.

IVECONNECT zahrnuje 7-palcový dotykový displej, zabudovaný do palubní desky a doplněný:

Bluetooth spojením s ovladači zabudovanými do volantu, audio systémem s rádiem a CD přehrávačem,
USB portem kompatibilním pro iPod/iPhone a soubory ve formátu MP3, AUX/video zásuvkou, satelitním navigačním systémem, rozhraním s PODPOROU UDRŽENÍ POZORNOSTI ŘIDIČE, VYHODNOCOVÁNÍM STYLU JÍZDY a pokročilými systémy pro řízení vozového parku.
IVECONNECT poskytuje přístup ke dvěma souborům funkcí pro řidiče, respektive pro správce vozového parku: IVECONNECT DRIVE a IVECONNECT FLEET.

IVECONNECT DRIVE zahrnuje:

satelitní navigaci s funkcí „truck navigation“ (navigace nákladního automobilu): systém automaticky vyhodnotí nejlepší cestu podle hmotnosti a rozměrů vozidla (zadaných řidičem).

Následující funkce jsou zabudované do systému:

-lokátor IVECO sítě,

-upozornění na omezení rychlosti,

-informace o dopravě, systém VYHODNOCOVÁNÍ STYLU JÍZDY, který v kabině nahrazuje instruktora řízení a hospodárné jízdy.

iveco-hi-way_2

Výkon

Motory Euro VI nové řady Stralis span>vyšší obsah a zvýšený točivý moment při stejné spotřebě paliva, částečně díky unikátnímu systému IVECO HI-SCR, patentovanému společností FPT INDUSTRIAL, která představuje

nejmodernější techniku v technologii motorů pro těžká vozidla. Díky extrémně vysoké účinnosti systému katalytické redukce IVECO HI-SCR je nový Stralis jediným těžkým vozidlem na trhu, které splňuje limity Euro VI bez použití systému EGR.

Tyto nové motory byly také vybaveny novým elektronicky řízeným turbodmychadlem měnitelné geometrie (EVGT).

ssadasSystém IVECO HI-SCR (přijatý výlučně společností IVECO) je v současné době jediný, který udržuje spotřebu paliva motorů Euro VI na úrovni Euro V (užívání systému EGR zvyšuje spotřebu paliva průměrně o 3 %).

V porovnání s řešením našich konkurentů, motory Cursor s IVECO HI-SCR nabízejí celou řadu výhod:
  • kompaktnější a lehčí (použitím pouze jednoho systému úpravy Nox namísto dvou a vynecháním systému EGR je možno dosáhnout vyššího výkonu motoru s nižším obsahem v porovnání s našimi konkurenty, a tak zachovat
  • velikost chladicího systému vozu nezměněnou),
  • vyšší hospodárnost a nižší spotřeba paliva díky optimalizaci spotřeby bez použití systému EGR a pasivní regeneraci DPF (bez pozdějšího vstřiku paliva nutného ke spálení částic, čímž se snižuje spotřeba paliva a tepelná zátěž systému následných úprav),
  • pouze pasivní DPF regenerace díky redukci částic v motoru, s výhodami, pokud jde o intervaly údržby,
  • prvotřídní specifický výkon a točivý moment díky vyšší termodynamické užitkovosti pohonných jednotek v kombinaci s akumulátorovou technologií a novým elektronicky řízeným turbodmychadlem měnitelné geometrie.

Zdroj: www.iveco.com

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *