Alfa Romeo 4C

Alfa Romeo 4C
Alfa Romeo 4C

Legendární sportovní vozy, sláva a vítězství. Řev motorů, zrychlení, brzdění, asfalt a hlasy davu podél trati. Nadšení a nejautentičtější vášeň. Alfa Romeo 4C se zrodila z nejčistšího ducha Alfy Romeo. Představuje unikátní vůz s jedinečným designem i technologiemi, který vznikl proto, aby potěšil řidiče na silnici i na okruhu a mohl všem nadšencům splnit sen.

Konstrukce modelu 4C nese nezaměnitelné rysy Alfy 33 Stradale: krásu ve službách mechaniky. Alfa Romeo 4C, která je vyráběná v Modeně, kombinuje dvě výjimečnosti. Inženýrství Alfy Romeo a řemeslné dovednosti značky Maserati. Výkon nebyl ještě nikdy tak atraktivní.

Exteriér

Podstata Alfy Romeo 4C je jednoduchá: ryzí výkon. Její vzhled není samoúčelný. Každý prvek modelu 4C má úchvatný vzhled. Zaoblené a svalnaté linie a přívody vzduchu mají specifickou funkci a přispívají k vytváření přítlaku, který zvyšuje stabilitu ve vysokých rychlostech.

Interiér

Tak jako u karoserie i v interiéru je vše velmi funkční a podřízené závodní povaze Alfy Romeo. Začít můžeme jedinečnou jednodílnou skořepinou vozu z uhlíkového kompozitu. Sedadla mají tuhou karbonovou strukturu a speciální lehké čalounění. Volant je ve spodní části zploštělý a všechny ovladače jsou orientované k řidiči. Hliníkové pedály pak doplňují sportovní charakter vozu.

Každý detail modelu 4C byl koncipován tak, aby zažehl nadšení pro sportovnost. Litá kola od 17 do 19 palců mají vpředu a vzadu různou velikost, aby zajistila nejlepší možnou rovnováhu a dynamiku.

Brzdové třmeny Brembo jsou k dispozici v šedém, černém, žlutém a samozřejmě červeném odstínu. Spoiler v barvě karoserie nebo z uhlíkového kompozitu (k dispozici volitelně), bi-LED světlomety s karbonovým okolím, vstupy vzduchu po stranách, dvě koncovky výfuku, sportovní sedadla a jednodílná skořepina z uhlíkového materiálu.

Technologie

Perfektní odezva je základním rysem vozu určeného k ohromení řidiče. Nová dvouspojková převodovka TCT s funkcí Launch Control optimalizuje změnu převodových stupňů pro nejlepší možné zrychlení a využití potenciálu motoru. Zábavu na okruhu pak zajišťuje jednoduše a intuitivně ovladatelný volič jízdní dynamiky D.N.A. s režimem Race.

Alfa TCT

Suchá dvospojková převodovka Alfa TCT zajišťuje nejrychlejší možnou změnu převodových stupňů ve všech podmínkách. Zároveň poskytuje funkci Launch Control pro optimalizaci všech systémů vozidla a pro využití veškeré dostupné síly během zrychlování.

Alfa D.N.A.

Alfa Romeo 4C byla navržena především pro řidiče a jeho emoce. Proto volič jízdní dynamiky Alfa D.N.A. nabízí tři režimy jízdy (Dynamic, Natural a All Weather) pro úpravu parametrů vozidla podle podmínek vozovky, aktuální potřeby a požadovaný jízdní styl řidiče. Navíc je tu exkluzivní režim Race, který byl navržen pro ještě silnější zážitek z jízdy na okruhu. Volbou tohoto režimu jsou minimalizovány funkce elektronické kontroly stability a ABS a veškeré ovládání je přenecháno řidiči. Plně digitální přístrojový panel s TFT displejem.

Výkon

Srdcem modelu 4C je zážehový přeplňovaný agregát o objemu 1750 cm3, který je dokonalou ukázkou nejmodernějších technologií spalovacího motoru. Konstruktérům Alfy Romeo se však podařilo vytvořit tyto technologie ještě agresivnější a účinnější. Toto malé, ale o to úchvatnější řešení přináší bezkonkurenční sportovní výkon hodný supersportu. Vše bylo navrženo tak, aby řidič prožil ty nejčistší zážitky.

Motor

Zážehový přeplňovaný čtyřválec 1750 Turbo s přímým vstřikem paliva a výkonem 240 k je vyroben kompletně z hliníku a nabízí naprosto uchvacující výkon a točivý moment vrcholící na 350 Nm. Neuvěřitelných 80 % točivého momentu je přitom k dispozici již od 1700 ot./min. Alfa Romeo 4C dosahuje nejvyšší rychlosti přes 250 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za 4,5 sekundy. Úchvatné, že?

Vyplachování

Pokročilá technologie vyplachování válců maximalizuje točivý moment v nízkých otáčkách a řidiči poskytuje větší míru výkonu. Pro implementaci této technologie byl motor vybaven novou generací turbodmychadla a pulsním konvertorem ve výfukovém potrubí.

Chlazení po zastavení

Podobně jako špičkové soutěžní stroje i model 4C využívá automatický chladicí systém, který chrání turbodmychadlo. Po vypnutí motoru dochází k okamžitému zastavení oběhu oleje, čímž motor ztratí schopnost mazání a hrozí jeho poškození. S novým typem čerpadla olej cirkuluje v systému i po vypnutí motoru, a to až do okamžiku naprostého ochlazení turbodmychadla.

Materiály

Uhlíkový kompozit představuje v automobilovém průmyslu naprosto špičkový materiál. Díky němu váží šasi modelu Alfa Romeo 4C Coupé pouhých 65 kilogramů. Vyrobeno je totiž z uhlíkového kompozitu jako jeden celek. Kliková skříň a přední i zadní pomocný rám jsou vyrobené z hliníku, který kombinuje pevnost a extrémní lehkost. Vnější panely karoserie jsou vyrobené z kompozitu SMC, materiálu s nízkou hustotou kombinující lehkost (je o 20 % lehčí než ocel) a tvarovou stabilitu, která je srovnatelná s ocelí a lepší než u hliníku.

Dynamika

S motorem umístěným před zadní nápravou a extrémně důmyslným uspořádáním zavěšení kol (lichoběžníkové zavěšení vpředu a McPherson vzadu) je model 4C dokonale vyvážený a je schopen ovládnout silnici v jakékoliv rychlosti. Výkonný brzdový systém s ventilovanými perforovanými kotouči a brzdovými třmeny Brembo vpředu je schopen zastavit model 4C ze stokilometrové rychlosti na pouhých 36 metrech. Alfa Romeo 4C navíc využívá různého průměru předních a zadních kol, což vozu poskytuje dokonalou přilnavost.

Účinnost

Celková suchá hmotnost vozu dosahuje jen 895 kilogramů. To je také důvod, proč Alfa Romeo 4C disponuje jednou z nejnižších výkonových hmotností, která je nižší než 4 kg/k. Díky pohonu zadních kol zaručuje model 4C skvělé jízdní vlastnosti a nezaměnitelnou závodní povahu.

Zdroj: www.alfaromeo.cz

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *