BMW 225xe Active Tourer

BMW 225xe Active Tourer, kombinující pohon BMW eDrive a zážehový motor BMW TwinPower Turbo, nabízí jak elektrický pohon, tak neomezený dojezd. Inteligentní souhra mezi oběma pohonnými systémy dává vzniknout elektrickému pohonu všech kol xDrive.

Tento systém funguje automaticky a v každé situaci nabízí nejlepší možnou trakci a agilitu – s optimalizovanou spotřebou paliva 2,1 až 2,0 l/100 km a emisemi CO2 v rozmezí 49 až 46 g/km.

Koncepce vozu

Všestrannost se propojuje s hospodárností a radostí z jízdy: BMW 225xe Active Tourer kombinuje osvědčenou a vyzkoušenou flexibilitu a mimořádnou spotřebu paliva s typickou jízdní dynamikou vozů BMW. Díky technologii BMW eDrive od BMW EfficientDynamics je v čistě elektrickém režimu k dispozici dojezd až 41 kilometrů, a to s nulovými emisemi a bez jediné spotřebované kapky paliva.
Součásti pohonu eDrive jsou velmi chytře a promyšleně schovány a neomezují komfort posádky či funkčnost nebo prostornost vozu. Při pohledu zvenku se tento automobil od konvenčně poháněného modelu liší LED světelným prstencem okolo nabíjecího otvoru, stejně jako nápisy „eDrive“ na C-sloupcích, poukazujícími na inovativní systém pohonu. V interiéru je nápis „eDrive“ na voliči jízdních režimů, hlavici voliče rychlostních stupňů a v přístrojovém štítu, kde zůstává zobrazen po celou dobu jízdy.

Individuální jízdní projev

Jakožto plug-in hybridní automobil nabízí model BMW 225xe Active Tourer různé jízdní režimy, díky nimž řidič může výrazným způsobem ovlivnit aktuální spotřebu paliva. Její výše závisí jak na zvoleném jízdním režimu, tak i na osobním přístupu řidiče. Je-li akumulátor plně nabitý, lze bez jediné spotřebované kapky paliva ujet až 41 kilometrů. V režimu AUTO eDrive elektromotor optimálním způsobem spolupracuje se spalovacím motorem a důraz je kladen především na hospodárnost.

Jízda ve městě

Při jízdě ve městě vůz BMW 225xe iPerformance Active Tourer naplno využívá výhod elektrického pohonného systému. S plně nabitým akumulátorem dokáže vůz překonat kratší vzdálenosti bez emisí (až 41 km) – projedete městem, aniž by vůz spotřeboval kapku paliva.

Každodenní provoz

Souhra mezi oběma pohonnými systémy plug-in hybridu je důležitá také pro každodenní dojíždění za zaměstnáním. Inteligentní kombinace spalovacího motoru a elektromotoru v režimu AUTO eDrive zajišťuje znatelně nižší spotřebu ve srovnání se zážehovými a vznětovými motory vozů stejné třídy. Užijte si všestrannost BMW 225xe iPerformance Active Tourer.

Jízda na dlouhé vzdálenosti

Zažijte radost z jízdy a výkonu – dokonce i na dlouhých cestách. Plug-in hybrid si zachovává své přednosti i během dálkových cest bez jakýchkoli ústupků na úkor dojezdu nebo funkčnosti vozu.

Elektrický xDrive

Pohon všech kol pro maximální trakci. Elektrický xDrive je součástí stabilizačního systému Dynamic Stability Control (DSC) a hnací sílu motorů rozděluje ideálně mezi přední a zadní nápravu. Díky své optimálně navržené koncepci potlačuje jak nedotáčivé, tak přetáčivé chování.

Pohon

Nový tříválcový zážehový motor BMW TwinPower Turbo se vyznačuje rychlým nástupem výkonu, excelentními reakcemi na sešlápnutí plynového pedálu i v nízkých otáčkách, líbivým zvukovým projevem a senzační hospodárností. Ve spojení s elektromotorem se v plug-in hybridním voze ukázal jako nečekaně výkonná pohonná jednotka. Pohon vozu tvoří primárně spalovací motor, pohánějící kola přední nápravy, a elektromotor na zadní nápravě. Obě jednotky mohou vůz pohánět samostatně, nebo společně.

bmw-225xe-active-tourer_2

 Řízení toků energií

Inteligentní řízení toků energií je jedním z hlavních pilířů konceptu BMW eDrive. Tento systém řídí spolupráci všech pohonných komponent BMW s elektromotorem ve snaze nabídnout nevyšší možnou hospodárnost s vynikajícími jízdními výkony a prodlouženým dojezdem.

Tlačítko eDrive nabízí řidiči volbu mezi třemi jízdními režimy eDrive: standardním režimem AUTO eDRIVE, plně elektrickým režimem MAX eDRIVE a režimem SAVE BATTERY, který udržuje baterii v nabitém stavu.

Režim Max eDrive
Maximální radost z jízdy s elektrickým pohonem. V režimu MAX eDrive si můžete užívat elektrickou jízdu do rychlosti až 125 km/h. Ve vyšších rychlostech se automaticky zapne spalovací motor.
Režim Save Battery
Je-li stav nabití akumulátoru příliš nízký, režim SAVE BATTERY umožňuje dobíjení akumulátoru spalovacím motorem, případně umožňuje zachovat jeho 50% nabití. V tomto případě si řidič může energii akumulátoru uspořit pro pozdější využití.
Prediktivní výběr
Jakmile se do navigačního systému zadá cílová destinace, prediktivní řízení toků energií na základě informací, jako jsou rychlostní omezení nebo informace o aktuálním stavu provozu RTTI, analyzuje plánovanou trasu. V tom případě systém využívá čistě elektrický pohon efektivněji, vhodněji a především na silnicích, kde je to nejpřínosnější – například při jízdě ve městě.
Volič jízdních režimů

Volič jízdních režimů Driving Experience Control nabízí řidiči volbu mezi jízdním režimem COMFORT pro standardní nastavení motoru a převodovky, ECO PRO, který je orientovaný směrem k lepší hospodárnosti motoru, a režimem SPORT, který je navržen pro sportovnější jízdu. Režim ECO PRO upravuje charakteristiku plynového pedálu a převodovky, stejně jako nezávislého topení a klimatizace pro co možná nejnižší spotřebu paliva.

Režim ECO PRO snižuje spotřebu paliva až o 20 %. Další snížení paliva je možné díky funkci jízdy setrvačností a výpočtu trasy ECO PRO Route. Trasy ECO PRO Route pomáhají efektivněji využívat palivo tím, že doporučí nejhospodárnější trasu k cíli a berou v úvahu hustotu provozu, individuální jízdní styl řidiče a místní podmínky.

Režim COMFORT garantuje extrémně komfortní jízdní zážitek tím, že vhodně upravuje nastavení jednotlivých částí odpružení. Režim SPORT nastavuje celé odpružení s ohledem na dynamičtější jízdu. Motor tak reaguje spontánněji, samočinná převodovka řadí ve vyšších otáčkách, ukazatel nejvhodnějšího převodového stupně u manuální převodovky se objevuje později a vůz jako celek reaguje daleko přímočařeji a dynamičtěji.

Volič jízdních režimů Drive Experience Control je dostupný jak pro modely BMW řady 2 Active Tourer s konvenčním pohonem, tak pro BMW 225xe Active Tourer.

Dobíjení

Ať už nabíjíte z domácí zásuvky nebo používáte nabíjecí stanici BMW i Wallbox z komplexní nabídky produktů a služeb 360° ELECTRIC, dobíjení akumulátoru nemůže být jednodušší. Můžete dobíjet i na cestách na jedné z mnoha veřejných nabíjecích stanic ChargeNow.

Kompletní servis pro elektromobilitu.

Konektivita

Buďte se svým BMW vždy ve spojení: přes chytrý telefon (iOS nebo Android) lze ovládat nejen funkci zamykání na dálku (BMW Remote Services), ale také specifické funkce pro hybridní vozy. To znamená, že vždy máte dokonalý přehled o spotřebě a hospodárnosti vašeho BMW 225xe Active Tourer. Tyto služby vzdálené obsluhy, navržené pro rozmanité způsoby používání, lze obsluhovat uvnitř i vně vozu.

Interiér a praktičnost

BMW 225xe Active Tourer je hospodárný z pohledu spotřeby paliva – a víc než velkorysý, co se vnitřního prostoru týče. Díky zvýšené pozici sedadel si cestující na zadních sedadlech mohou vychutnávat mimořádně dobrý výhled z vozu. Vysokonapěťový akumulátor je kompaktně uložen pod zadní řadou sedadel, což znamená vždy dostatek přepravní kapacity pro zavazadla. Standardně dodávaná dělená opěradla zadních sedadel v poměru 40:20:40 ještě více zlepšují praktickou stránku vozu. Zvyšují flexibilitu zavazadlového prostoru a také usnadňují přepravu objemných předmětů.

Zdroj: www.bmw.cz

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *