Prsche 911 Carrera S

Parametry

Motor

Manuální převodovka Dvouspojková převodovka Porsche (PDK)
Počet válců 6 6
Objem 2 981 cm³ 2 981 cm³
Uložení motoru Zadní motor Zadní motor
Výkon 309 kW(420 PS) 309 kW(420 PS)
Při otáčkách 6 500 ot/min 6 500 ot/min
Točivý moment 500 Nm 500 Nm
Při otáčkách 1700-5000 ot/min 1700-5000 ot/min
Kompresní poměr 10,0: 1 10,0: 1

Spotřeba

Manuální převodovka Dvouspojková převodovka Porsche (PDK)
Město l/100km 12,2 l 10,1 l
Mimo město l/100km 6,6 l 6,4 l
Kombinovaná l/100km 8,7 l 7,7 l
Emise CO2 g/km 199 g 174 g

Výkon

Manuální převodovka Dvouspojková převodovka Porsche (PDK)
Nejvyšší rychlost 308 km/h 306 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h 4,3 s 4.1 s (3,9 s s Sport Chrono Package) s
Pružné zrychlení 80 – 120 km/h 4,8 s

Druh pohonu

Manuální převodovka Dvouspojková převodovka Porsche (PDK)
Hnaná náprava Zadní Zadní

Karoserie

Manuální převodovka Dvouspojková převodovka Porsche (PDK)
Délka 4 499 mm 4 499 mm
Šířka 1 808 mm 1 808 mm
Výška 1 296 mm 1 296 mm
Rozvor 2 450 mm 2 450 mm

Technologie

Connect Plus:

Vždy v obraze: inovativní přísun informací prostřednictvím navigace on-line,  Apple CarPlay®, telefonního modulu a Connect Apps.

Sport:

Tlačítko Mode na multifunkčním sportovním volantu GT pro 4 jízdní režimy a tlačítko SPORT Response pro maximální reakci.

Zvuk:

Nová sportovní výfuková soustava se středovými koncovkami připomene původ 911: závodní okruh.

Design

Nový design čelní i zadní části se 4bodovými LED pro denní svícení, trojrozměrnými zadními světly a 4bodovými brzdovými světly.

Bezpečnost

Brzdy

Chceme zrychlovat všechno. Dokonce i pokrok. To platí také pro negativní zrychlení. Protože i v oblasti brzdění existuje potenciál. Proto jsme velikost brzdové soustavy u nových modelů 911 přizpůsobili zvýšenému výkonu.

Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB)

Vyzkoušeno v motoristickém sportu: volitelně dostupné brzdové kotouče Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB). U nových modelů 911 mají odvrtávané keramické brzdové kotouče PCCB průměr 410 mm vpředu a 390 mm vzadu – pro ještě vyšší brzdný výkon.

PCCB pocházející z 911 Turbo S jsou vybaveny žlutě lakovanými 6pístkovými hliníkovými jednodílnými kotoučovými brzdami s pevným třmenem na přední nápravě a 4pístkovými hliníkovými jednodílnými kotoučovými brzdami s pevným třmenem na zadní nápravě. Zajišťují výrazně vyšší a především konstantní brzdný tlak během zpoždění.

Zvláště při vyšším zátěži existují příznivé předpoklady pro krátkou brzdnou dráhu. Navíc se zvyšuje bezpečnost při brzdění z vysoké rychlosti z důvodu vysoké stability PCCB vůči slábnutí účinku brzd (tzv. fading).

Další přednost brzdové soustavy s kotoučovými brzdami z keramického materiálu spočívá v nízké hmotnosti brzdových kotoučů: Jsou zhruba o 50% lehčí než srovnatelné kotouče z šedé litiny. Důsledek: lepší přilnavost k vozovce i zvýšené pohodlí při jízdě, zvláště na nerovných silnicích. A vyšší agilita a zdokonalené ovládání.

Porsche Side Impact Protection System (POSIP)

Pokroková technologie airbagů v nových modelech 911: Úplné airbagy pro řidiče a spolujezdce, které jsou podle závažnosti a povahy nehody spouštěny ve dvou stupních.

Všechny nové modely 911 jsou navíc sériově vybaveny systémem Porsche Side Impact Protection System (POSIP) Je tvořen bočními výztuhami ve dveřích a 2 bočními airbagy na každé straně: V bočnicích sedadel je integrován hrudní airbag, v obložení dveří je hlavový airbag, který se rozevírá dolů a nahoru z obložení dveří. S objemem 10 litrů u každého hrudního airbagu a 15 litrů u každého hlavového airbagu poskytují velký ochranný potenciál při nárazech z boku.

Koncepce osvětlení

U standardních bi-xenonových hlavních světlometů je novinkou čtyřbodové světlo pro denní svícení v LED technologii. Jde o inovativní technickou vlastnost nových modelů 911 – a charakteristický znak. Neboť charakteristický design osvětlení propůjčuje modelům 911 jejich nezaměnitelnou tvář.

U všech funkcí nově tvarovaných zadních světel je využita nejmodernější LED technologie. Pro rychlou odezvu a vysokou intenzitu světla. Brzdová světla LED mají obdobně jako světla pro denní svícení také 4 diody.

Porsche Dynamic Light System (PDLS)

Na přání vybavíme váš vůz systémem Porsche Dynamic Light System (PDLS). Dynamické světlo nastaví do zatáček hlavní světlomety v závislosti na úhlu řízení a rychlosti jízdy pro osvětlení zatáček a pro lepší rozhled při odbočování. Stručně řečeno: Vjíždíte do předem osvětlené zatáčky. Ovládání světel v závislosti na rychlosti je rovněž součástí PDLS, stejně jako světlo do špatného počasí.

Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS+)

Vysoká bezpečnost ve spojení se sportovním designem: Volitelně jsou dostupné hlavní světlomety LED s PDLS+. Účinná technologie LED s dlouhou životností díky teplotě chromatičnosti podobné dennímu světlu pro jízdu bez únavy.

Zvláštnost u PDLS+: dynamické dálkové světlo. Kamera rozpoznává světlo vpředu jedoucích a protijedoucích vozů. Podle toho se plynule reguluje dosvit dynamického dálkového světla. Kamera rozpoznává světlo vpředu jedoucích a protijedoucích vozů. Podle toho se plynule reguluje dosvit dynamického dálkového světla. Díky tomu včas rozpoznáte průběh silnice, chodce nebo zdroje nebezpečí, aniž byste přitom omezovali jiné účastníky silničního provozu.

Výkon

Motory

Spotřeba paliva/emise* 911 Carrera S: ve městě v l/100 km 12,2-10,1; mimo město v l/100 km 6,6-6,4; kombinovaná v l/100 km 8,7-7,7; emise CO2 v g/km 199-174.

U Porsche neexistují žádné konvence. Zákaz nových myšlenek? Zakázán. Záleží pouze na této otázce: Jak se můžeme ještě více zlepšit? Jinak formulováno: Můžeme nově definovat hranice techniky? Můžeme odstranit zdánlivé protiklady? Můžeme. Prostřednictvím inteligentního výkonu.

Nový model 911 odpovídá na všechny otázky týkající se budoucnosti sportovních vozů obrovským skokem ve výkonu. S nižší spotřebou, ale ne s menšími emocemi. Činí tak prostřednictvím principu, který již jednou všechno změnil: v roce 1974 s prvním modelem 911 Turbo.

Zcela nově vyvinuté 6válcové motory se dvěma turbodmychadly modelů 911 Carrera a Targa 4 se zdvihovým objemem 3,0 litry využívají tento princip a progresivním způsobem jej zdokonalují. Přesněji: enormní sílou zrychlení již při nízkých otáčkách doplněnou vysokootáčkovou charakteristikou motoru typickou pro sportovní vůz 911 Carrera. Tedy vysoký tlak a vysoké otáčky, při dobré dávkovatelnosti výkonu a pozoruhodně nízkou spotřebou díky snížení zdvihového objemu.

V číslech to znamená: plus 15 kW (20 PS) u výkonu a plus 60 Nm u točivého momentu a otáčky až 7.500 1/min a výrazné snížení spotřeby až o 13 %.

Motor modelů 911 Carrera a 911 Targa 4 vyvine 272 kW (370 PS). Maximální točivý moment 450 Nm je k dispozici již při 1.700 1/min. S dvouspojkovou převodovkou Porsche (PDK) to pro model 911 Carrera znamená zrychlení z 0 na 100 km/h jen za 4,4 s, při maximální rychlosti 293 km/h.

Motor modelů S s většími turbodmychadly a specifickým výfukovým systémem zajišťuje ještě působivější sílu zrychlení. Výkon motoru: 309 kW (420 PS) se skvělým maximálním točivým momentem 500 Nm. Je k dispozici již při 1.700 1/min. S dvouspojkovou převodovkou Porsche (PDK) a Launch Control sprintuje model 911 Carrera S z 0 na 100 km/h jen za 3,9 s. Maximální rychlosti je dosaženo až při 306 km/h.

Co se nedá vyjádřit v číslech: Legendární zvuk šestiválcového motoru boxer modelu 911. Cítíte jej však o to intenzivněji.

Zadní pohon a pohon všech kol

Pro fanoušky jedenáctky otázka víry, pro přátele techniky věc výkonu: Zadní pohon nebo pohon všech kol?

Odpověď na tuto otázku může být u každého jiná, ale žádná není chybná.

Turbodmychadlo

Zdvihový objem nových modelů 911 byl výrazně snížen za účelem snížení spotřeby. Protože zvláště jako výrobce sportovních vozů neseme velkou odpovědnost. Přesto se výkon nových motorů výrazně zvyšuje. Mohou za to zcela nově vyvinutá turbodmychadla modelů 911.

Pohon je navržen se dvěma turbodmychadly. Disponuje 2 kompresory s chlazením plnicího vzduchu, jedním pro každou řadu válců. Jsou přitom využity 2 zvláště kompaktní přeplňovací turbokompresory, které jsou optimálně uzpůsobeny podle zdvihového objemu a výkonu motoru. Tato konstrukce minimalizuje moment setrvačnosti pohonu a zlepšuje reakční vlastnosti. Co přitom nová turbodmychadla nechávají za sebou: Předsudky. Čeho namísto toho dosahují: nových dimenzí točivého momentu

Co zní technicky, má nezaměnitelný jadrný zvuk. Zvuk vozu 911. A výkon, který řidič ihned zaznamená. Jako přímé zrychlení. Jako nesmírnou sílu. Je to téměř jako „rána“ do zad, když motor rozvine svou čistou sílu.

7stupňová mechanická převodovka

Puristické, přímé, precizní. Krátké cesty a optimální provázání jednotlivých převodových stupňů. 7stupňová mechanická převodovka spojuje sportovní charakter s rychlým řazením. Dynamická funkce meziplynu zajišťuje společně s volitelnou sadou Sport Chrono při aktivovaném režimu SPORT resp. SPORT PLUS optimální otáčky při řazení na nižší stupeň, emocionálnější zážitek z jízdy a působivý zvuk.

Ukazatel převodového stupně v otáčkoměru vás informuje o zvoleném převodovém stupni. Ukazatel řazení na vyšší stupeň v kombinovaném přístroji vám pomáhá ještě více snížit spotřebu.

Dvouspojková převodovka Porsche (PDK)

Volitelně je dostupná optimalizovaná 7stupňová PDK s ručním a automatickým režimem. Pro mimořádně rychlou změnu převodového stupně bez přerušení tažné síly. A to při ještě lepších hodnotách zrychlení a snížené spotřebě.

Novinka u všech modelů 911: V ručním režimu je nyní směr řazení obdobný jako u závodních vozů a modelů 911 GT3 – řazení na vyšší stupeň směrem dozadu, řazení na nižší stupeň směrem dopředu. Pro pocit z jízdy jako na závodním okruhu.

Převodové stupně 1 až 6 jsou sportovně založené, přičemž nejvyšší rychlosti je dosaženo v 6.  převodovém stupni. 7. převodový stupeň je zvláště orientovaný na spotřebu.

PDK se skládá ze 2 dílčích převodovek namontovaných do společné skříně. Dvojitá spojka propojuje obě tyto dílčí převodovky přes 2 samostatné hnací hřídele střídavě silově s motorem. Silový tok motoru tak probíhá přes dílčí převodovku a spojku, zatímco je v druhé dílčí převodovce již zařazen další převodový stupeň. Při změně převodového stupně se jedna spojka otevře, druhá se souběžně zavře. Pro změnu řadicího stupně v milisekundách.

Účinné technologie

Funkce Auto Start-Stop vypíná motor při rychlosti pod 7 km/h a středním zpoždění vozidla. Například když přijíždíte k červené na semaforu. Jakmile uvolníte spojku, resp. u PDK sešlápnete plynový pedál, motor se znovu spustí – rychle a komfortně.

Ve spojení s dvouspojkovou převodovkou Porsche (PDK) je v určitých jízdních situacích možné tzv. plachtění.  Dochází přitom k odpojení motoru a je potlačen jeho brzdný účinek. Vozidlo optimálně využívá svou kinetickou energii a může se pohybovat po delší trase bez pohonu.

prsche-911-carrera-s_2

Aktivní chladicí klapky

Pro snížení spotřeby při každodenní jízdě a nejvyšší výkon při sportu: aktivní chladicí klapky v předních otvorech pro přívod vzduchu. Jako tomu je již u modelu 918 Spyder, klapky se během jízdy automaticky zavírají a snižují tak odpor vzduchu. V případě potřeby, resp. v režimu SPORT nebo SPORT PLUS se klapky otevřou a zajišťují optimální chlazení motoru.

Chladicí vzduch je tedy přiváděn pouze v množství, v jakém je skutečně potřeba. To je efektivní. Inteligentním způsobem.

Čištění výfukových plynů.

Vozy Porsche ukazují, že i výkonné sportovní vozy ve své příslušné kategorii mohou dosáhnout nízkých hodnot spotřeby a emisí.

Dosahují toho na jedné straně díky efektivnímu využívání paliva s pomocí technologií, jako je Auto Start-Stop, termomanagement, napájení palubní sítě energií získávanou rekuperací, aktivní klapky chladicího vzduchu a jízda bez motoru ve spojení s dvouspojkovou převodovkou Porsche (PDK). Na druhou stranu zajišťují katalyzátory s řízením dvěma sondami Lambda účinné čištění výfukových plynů.

Palivo

Všechny modely Porsche – a mezi nimi i modely 911 – jsou samozřejmě navrženy pro používání paliv s až 10 % podílem ethanolu, např. „E10“. Ethanol zlepšuje bilanci CO2 – Biopaliva se totiž vyrábějí z rostlin, které přijímají CO2 z atmosféry.

Zdroj: www.auto.porsche.cz