Avia D120 4×4

Při provozu vozidla mimo zpevněné cesty, např. ve stavbenictní, při údržbě silnic, plynovodů či elektrického vedení, ale také při přepravě produktů zemědělské výroby a dalších náročných činnostech, kdy je nutná zvýšená adheze a průchodnost terénem, již nestačí běžná konfigurace náprav 4×2. V tomto provozu najde uplatnění plně pohonná verze AVIA D120 4×4. Díky robustní konstrukci přední poháněné nápravy, která se osvědčila i v tak náročném testu, jakým je seriál trucktrialových závodů, představuje AVIA D120 4×4 ideální řešení pro dopravu mimo zpevněné cesty..

Motor

Srdcem vozidla AVIA řady D je čtyřválcový motor Cummins řady ISBe4.5E5 splňující emisní normu EURO 5 pomocí Selektivní Katalytické Redukce (SCR) za použití vstřikování AdBlue kapaliny. Tyto motory se vyznačují vysokou spolehlivostí, nízkou spotřebou a nízkými provozními náklady. Výfuková brzda s ovládáním pod volantem.

Převodovka

Převodovka ZF6S850 mechanická plně synchronizovaná, 6 ti stupňová, řazení lanovody, s přípravou pro montáž pomocného pohonu agregátů nástavby.

Rozvodovka

Praga 2P150, silniční a terénní převod, redukovaný terénní převod se stálým rozdělením hnací síly 50:50 mezi hnané nápravy

Kabina

Celokovová, z pozinkovaných plechů, antikorozní ochrana kataforézou, sklopná vpřed, pravo i levostranné řízení, uložená na 4 odpružených bodech – vpředu v pryžových pouzdrech, vzadu vinutými pružinami s tlumiči a automatickými hydraulickými zámky. Přední víko plastové otevírací pro denní kontrolu. Barvy dle RAL vzorníku. Standardní osvětlení, mlhová světla (za příplatek). Vnější zrcátka odpovídající směrnici EC 2003/97/EC.

Vzduchem odpružené sedalo řidiče, dvojitá sedačka spolujezdce nebo vzduchem odpružené sedadlo spolujezdce. Mechanicky nastavitelný sloupek řízení. Rychloměr v km/h a v mil/h, digitální tachograf, elektrické ovládání zrcátek oken a zamykání (za příplatek), manuální klimatizace (za příplatek). Sluneční clony, úložné prostory, příprava pro autorádio (repro + anténa), tempomat.

Podvozek

Přední náprava Excalibur Army, zadní nápravy Albion nebo Arvin Meritor, uzávěrka diferenciálu přední i zadní nápravy. Žebřinový rám z U profilů nýtovaný za studena a šroubovaný, příčky z otevřeného profilu. Dva rozvory, nádrž 120, držák rezervního kola v zadním převisu (dle rozvoru), nádrž na AdBlue 30 litrů.

aviad1204x4

Technické parametry:

Motory

Typ Cummins ISB4.5E5 185 Cummins ISB4.5E5 207
Charakteristika Vznětový motor s akumulačním vstřikováním paliva Common Rail, přeplňovaný turbodmychadlem a mezichladičem nasávaného vzduchu, SCR systém úpravy výfukových plnů
Uspořádání válců 4 v řadě
Ventily 4 v každém válci
Zdvihový objem 4.462 cm3
Vrtání x Zdvih 107 x 124 mm
Max.výkon 185 HP (136kW) při 2300 ot/min 207 HP (152kW) při 2500 ot/min
Max.kroutící moment 700 Nm při 1200 – 1700 ot/min 760 Nm při 1400 – 1800 ot/min

Spojka

Spojka Jednokotoučová disková suchá ZF SACHS, průměr 362 mm, hydraulicky ovládaná s pneumatickým posilovačem

Převodovka

Typ ZF 6S850
Řazení plně synchronizovaná
Počet převodových stupňů 6 + 1 vzad
Převodové poměry 1°-6,72:1 ; 2°-3,68:1 ; 3°-2,15:1 ; 4°-1,41:1 ; 5°- 1,00:1 ; 6°- 0,79:1 ; R°6,03:1

Rozvodovka

Typ Praga 2P150
Řazení vzduchově ovládané
Počet převodových stupňů 2, silniční 4×2, terénní redukovaný 4×4
Převodové poměry 1:1 silniční, 1:1,93 terénní redukovaný se stálým rozdělením hnací síly 50:50 mezi hnané nápravy

Nápravy

Přední Excalibur Army
Zadní Albion SR 5.25 nebo SR 8.20 nebo Arwin Meritor
Převodové poměry zadní nápravy 4,10 nebo 4,56
Pérování přední i zadní  půleliptickými parabolickými pery

Rozvory

N 3.400 mm
L 3.900 mm

Brzdy

Specifikace vzduchové WABCO PAN 17, ABS systém, čtyřcestný ventil,zátěžový regulátor

Řízení

Řízení ZF kuličkové s nuceným oběhem, posilovač

Celková hmotnost vozidla / maximální hmotnost vozidla v soupravě

celková hmotnost podvozku celková hmotnost soupravy s vlekem do 3.500 kg celková hmotnost soupravy s vlekem nad 3.500 kg
D120 11.990 kg 15.490 kg 21.990 kg

Elektrický systém

Specifikace 2x12V Akumulátor 120Ah, odpojovač akumulátorů, alternátor 28V/80A, spouštěč 24V/4kW, měnič 24/12V

Zdroj: www.avia.cz

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *