Iveco Trakker

Pro nové vozy Trakker je vše možné. Nepřekonatelná překážka? Ano, oni ji překonají. Nezdolný limit? Ano, oni ho zdolají.

Nová řada Iveco Trakker Vám přináší lepší a mnohem funkčnější design k optimalizaci výkonu a spolehlivosti.

Nový Trakker je navržen tak, aby byl provozu schopný v každém počasí na všech typech terénu – od nezpevněných vozovek až k terénním podmínkám – a to se zajištěním  největší bezpečnosti, komfortu a produktivity.

Díky svým charakteristickým vlastnostem a rozšíření řady variant je nový Trakker právě vhodným vozem pro všechny mise.

Pevný, spolehlivý a účinný

Konstrukce navržena pro extrémní podmínky

  • Jednou ze silných klíčových stránek všech vozů Iveco vždy byla spolehlivost a robustnost jejich rámů.
  • Tyto silné stránky jsou na novém Trakkeru ještě zjevnější. Ten se skládá z dvojího zúžení, nosníků v profilu U ze speciální oceli.
  • Rámy jsou k dispozici ve 2 tloušťkách (7,7 mm pro použití kdy je pohotovostní váha prioritou a 10 mm pro náročnější mise).
  • Nový Trakker nabízí různé typy odpružení včetně mechanického odpružení s parabolickými nebo půleliptickými péry.
  • Pro zvýšení komfortu a zajištění optimální stability jsou tady modely s pneumatickým pérováním se čtyřmi měchy a elektronicky ovládaným pneumatickým pérováním ECAS.

Spolehlivé a účinné převodovky

Manuální převodovky na novém Trakkeru jsou 16 stupňové jednotky ZF.

Jsou ušité na míru pro specifické určení vozidla a nabízejí vysokou úroveň spolehlivosti, nízké náklady na údržbu a zvýšenou účinnost a produktivitu. Jsou také nesmírně snadné k použití a to díky dvojitému uspořádání ve tvaru H. 16 stupňová mechanická převodovka je vybavena systémem servořízení pro zvýšení jízdního komfortu a rychlé změny převodu. Pneumatický systém servořízení snižuje námahu řidiči při změně převodu o 50 % a pohyb řadící páky byl snížen o 40 %.

EuroTronic = komfort a spolehlivost

CEB: Kombinovaná motorová brzda (CEB: Combined Engine Brake)

CEB – kombinovaná motorová brzda je kvalitnější motorová brzda, která kombinuje 2 účinky: dekompresi a brzdový moment. Prostřednictvím klapkového ventilu na výfukovém potrubí vytváří dostatečný protitlak výfukového plynu za účelem snížení otáček motoru a zvýšení brzdné síly.

Regulace plnícího tlaku: vyšší točivý moment, nižší spotřeba paliva, vyšší spolehlivost.

Design turbodmychadla regulace plnícího tlaku umožňuje vysoké zesílení v nízkých otáčkách motoru a tak optimalizuje točivý moment a spotřebu paliva. Jakmile je dosažena nejvyšší úroveň turbodmychadla tlaku (v závislosti na vysokých otáčkách motoru), motor a turbodmychadlo musí být mechanicky chráněny.

Tento úkol je zajištěn systémem regulace plnícího tlaku, který omezuje tlak turbodmychadla a udržuje ho konstantní umožněním postupného vypouštění plynů přímo do výfukového potrubí za určitých podmínek.

Turbodmychadlo s variabilní geometrií: vyšší výkon, žádné opoždění turbodmychadla Systém turbodmychadla významně přispívá k výkonnosti motorů a nabízí silné zrychlení, plynulý přenos energie a vysoký výkon. Dále také zvyšuje jízdní komfort a to eliminací zpoždění turbodmychadla, protože motor vždy okamžitě reaguje na informace z akcelerátoru.

Turbodmychadlo s variabilní geometrií prostřednictvím elektronického ovládacího systému přizpůsobí geometrii otáčkám motoru: díky systému koaxiálního otáčení se turbodmychadlo přizpůsobuje přiváděnému množství výfukových plynů, a tak optimalizuje ovládání tlaku turbodmychadla.

ECAS: Elektronicky ovládané pneumatické pérování (Electronically Controlled Air Suspension)

ECAS je anglická zkratka pro elektronicky ovládané pneumatické pérování. Jedná se o systém, který zajišťuje nejvyšší řídící komfort a konstantní geometrii podvozku bez ohledu na rychlost, zatížení a typ vozovky.

Dále působí na brzdný tlak, který je dodáván v závislosti na zatížení náprav.

Komfort

Kabina nového Trakkeru je navržena okolo řidiče. Špičková ergonomie, komfort, bezpečnost a informační program poskytují optimální pracovní prostředí, které maximalizuje produktivitu každodenní práce.

  • K dispozici jsou tři verze kabin:

    o krátká (Hi-Land)
    o dlouhá  (Hi-Track)
    o dlouhá s vysokou střechou (Hi-Track)

    Sedadlo řidiče hraje klíčovou roli v pracovním prostředí řidiče. Na novém voze Trakker je výbava sedadla následující:

  • integrovaná opěrka hlavy a bezpečnostní pás
  • nastavitelné pneumatické pérování a zařízení pro rychlé snížení
  • výplň sedadla s nastavitelnou výškou, úhlem a hloubkou (s vyhříváním na přání)
  • nastavitelná opěra zad s bederní podpěrou

    Nový Trakker může být schválen až pro tři lidi.
    Dokonce i pro těžební vozidla je důležité mít k dispozici vysoce prostorný úložný prostor, kde můžete ukládat
    a udržovat své věci v pořádku.
    Všechny schrány jsou snadno dostupné a snadno se otevírají a zavírají.

V závislosti na typu kabiny je úschovný prostor umístěn:

  • v regále nad hlavou na čelním skle
  • mezi řidičem a sedadlem spolujezdce
  • pod sedadly
  • pod lůžkem (pouze pro kabinu Hi-Track)
  • ve dveřích

Vysoká užitkovost

Motory Cursor vybaveny turbodmychadlem s variabilní geometrií nabízejí špičkový výkon a točivý moment, vynikající jízdní vlastnosti a cílená řešení na snížení spotřeby paliva a prostojů vozidla.

Ke snížení provozních nákladů přispívá, mimo těchto výše uvedených kritérií, také technologie SCR (selektivní katalytická redukce pomocí aditiva AdBlue ), kterou Iveco přijalo pro celou řadu středních/těžkých vozidel (s 5% úsporou paliva).

Řada Cursor se vyznačuje nízkou hmotností a s nízkými nároky na údržbu (servisní intervaly až po 150 000 km) a nabízí větší spolehlivost. Neboť, oproti systému EGR, SCR nezahrnuje recirkulaci plynu ve spalovací komoře.

Vysoká výkonnost

Všechny motory nejenom že splňují normy Euro 5, ale také mohou být na přání specifikovány tak, aby odpovídaly nejnáročnějším požadavkům normy EEV (vozidla zvláště šetrná k životnímu prostředí), která představuje dobrovolnou environmentální normu.

Motory nového vozu Trakker jsou k dispozici o objemech 8 a 13 litrů pokrývajících rozsah výkonu od 360 do 500 HP. Hospodárné, s nízkou hmotností a výjimečně výkonné motory umožňují vyšší stanovené zatížení s nižším objemem motorů.

Maximální točivý moment je dosažen při velmi malých otáčkách motoru a pro velmi široký jízdní dosah.

Všechny motory Cursor (kromě verze 410 HP) jsou vybaveny brzdou Iveco Turbo – dekompresní systém motorové brzdy, který je plně integrován s hlavním a pomocným (intarder) brzdovým systémem, což představuje kombinaci maximální bezpečnosti s nízkými provozními náklady.

Vysoká všestrannost

Řada vozidel nový Trakker zahrnuje:

  • 2 verze (podvozek kabiny a tahač) s celkovou hmotností vozu až do 40 tun (podvozek kabiny) a 56 tun (v kombinaci tahač + návěs),
  • 2 motory (8 a 13 litrový) se 4 výkony až do 500 HP,
  • 5 převodů (16 stupňová manuální převodovka a automatická 12 a 16 stupňová převodovka EuroTronic),
  • 2 kabiny: krátká (Hi-Land) pro každodenní použití a dlouhá (Hi-Track) pro použití zahrnující noční zastávky,
  • 2 výšky střechy (nízkou a vysokou)
  • 2,3 nebo 4 nápravy s částečným pohonem nebo s pohonem všech kol (4×2, 4×4, 6×4, 6×6, 8×4 a 8×8)
Tyto prvky mohou být kombinovány s širokou řadou rámů, pérování a převodovým poměrem náprav. Hojnost variant znamená, že vždy najdete ten správný vůz pro vaše účely: celkově je nový Trakker k dispozici ve více než 700 výrobních verzích.

Díky takto široké řadě je nový Trakker vždy tím správným vozem pro každé použití:

  • transport agregátů (sklápěcí konstrukce),
  • transport betonu (míchačka betonové směsi),
  • údržba silnic
  • speciální transport.

    Díky své pohyblivosti a robustnosti jsou vozy Trakker ideální také jako vozy záchranné služby (požární a záchranné služby, civilní ochrana) a pro obranné účely.

iveco-trakker_2

Brzdný systém

Dekompresní motorová brzda na motorech Cursor, kombinovaná s turbodmychadlem s variabilní geometrií nebo CEG, zajišťuje bezpečné brždění a snižuje využívání provozní brzdy – čímž snižuje nároky na opotřebení dílů.

Vozidla bez pohonu na všechna kola jsou vpředu vybavena kotoučovými brzdami a vzadu bubnovými brzdami ovládanými elektronicky  systémy ABS a EBL – pro optimalizaci brzdné síly podle míry zatížení – a ASR (regulace prokluzu kol) na přání zákazníka.

Verze s pohonem na všechna kola mají na všech kolech namontované dvojí oboustranné bubnové brzdy.

Zdroj: www.iveco.com

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *