Nabízí nejlepší kombinaci užitečného zatížení a výkonnosti v terénu v kategorii lehkých nákladních vozidel, garantuje mobilitu na každém povrchu, v každém počasí a při každém stavu povrchu cesty.
Nový Daily 4×4 je výsledkem nekompromisního nastavení pro terén:
- rám odvozený od nákladního vozidla (ze speciální oceli s 5 mm silným C profilem), díky kterému je vozidlo s určitými úpravami vhodné i pro speciální použití, například jako sněhový pluh a jeřáb,
- trvalý pohon všech kol se třemi inteligentně zapínanými a vypínanými uzávěrkami diferenciálu
- 24 dopředných převodových stupňů a 4 zpátečky, z toho 12+2 plně synchronizovaných pro smíšené cesty a 12+2 plně synchronizovaných plíživých
- tuhé nápravy s parabolickým odpružením s vysokým skřížením.
Motory
Model Iveco Nový Daily 4×4 je vybaven 3litrovým 16ventilovým vznětovým motorem Common Rail EEV o výkonu 170 koní, což je jedna z nejekologičtějších vznětových pohonných jednotek vůbec.
Tato hnací jednotka má certifikaci EEV, díky zlepšení spalování s dvoustupňovým dvojitým turbodmychadlem a využití recirkulace výfukových plynů EGR a s DPF.
Převody a odpružení
Základní rozdělení točivého momentu 32 % na přední nápravu a 68 % na zadní je navrženo za účelem dosažení správných jízdních vlastností v libovolném terénu.
6stupňová převodovka (šestý stupeň je rychloběh) je spojena s centrální rozdělovací převodovkou se dvěma specifickými převody za účelem dosažení:
24 dopředných převodových stupňů: 12 pro smíšené cesty a 12 plíživý rozsah (6×2 + 6×2)
a 4 zpátečky.
Za pohybu lze řadit 12 stupňů systémem 6 základních převodů a redukční spliter, zatímco plíživý redukční převod, pro použití v komunálních aplikacích nebo v náročnějším terénu se řadí za klidu.
Zapínání a vypínání třech uzávěrek diferenciálu ovládá elektronická řídicí jednotka a pomocí tlačítek na palubní desce je může řidič aktivovat za pohybu.
Zavěšení kol modelu Nový Daily 4×4 je zvlášť vhodné pro použití v terénu. Parabolické podélné listové pružiny jsou vysoce flexibilní a mají dostatečný zdvih. Tuhé nápravy zaručují stabilitu a trakci v náročném terénu. Teleskopické
tlumiče a příčné stabilizátory zajišťují skvělou výkonnost v libovolném terénu a svahu bez snížení nosnosti.
Bezpečnost
Brzdový systém je hydraulický s podtlakovým posilovačem brzd. Přední kotoučové brzdy jsou kombinovány se zadními bubnovými brzdami; parkovací brzda působí na zadní kola.
V nejnáročnějších situacích při brzdění a manévrování ABS (k dispozici jako volitelná výbava) zkracuje brzdnou vzdálenost a udržuje směr vozidla. Při práci v náročném terénu se ABS automaticky deaktivuje zapnutím uzávěrek
a aktivuje při překročení nastavené rychlosti. Nový Daily 4×4 také využívá speciální řešení pro použití v terénu, například zábranu proti podjetí (odblokovatelná), externí stupačky, přibližovací zrcátko a speciální madla, jako pomoc pro nastupování a vystupování z kabiny.
Komfort
ový Daily 4×4 je výkonné a všestranné terénní vozidlo, které zaručuje stejnou úroveň komfortu jako silniční vozidlo Nový Daily.
Řadicí páka v palubní desce umožňuje jízdu jako v osobním vozidle a nebrání pohybu uvnitř prostoru pro cestující.
Ovládání diferenciálů a pomocného pohonu jsou v dosahu řidiče. Kromě množství úložných přihrádek a zásuvek jsou zde dvě šachty DIN pro rádio a tachograf (plus třetí volitelná šachta ve střeše). Standardní uspořádání zahrnuje samostatné sedadlo řidiče (nastavitelné ve třech polohách) a dvousedadlo pro spolujezdce.