Fiat Punto 2013

Změna perspektivy. S vynikajícími motory řady Punto 2013 zapomenete na nudu. Všimněte si vnějších tvarů z nového úhlu pohledu – dokonalá rovnováha mezi charakteristickými prvky designu Punto a neustálým evolučním vývojem.

Exteriér

Punto 2013 představuje nové pojetí interiéru a exteriéru. Model byl navržen tak, aby co nejlépe vyhovoval požadavkům řidiče. Punto 2013 nabízí nejmodernější a jednoduše ovladatelné technologie a zaručuje maximální bezpečí za všech okolností, nízkou spotřebu paliva a šetrnost k životnímu prostředí.

Živé, dynamické Punto 2013 kombinuje eleganci a sportovní charakter s detaily, jež podtrhují jeho osobnost. Na přední části vás upoutají ještě výraznější reflektory s denními světly a kulatými mlhovkami, nebo vylepšený nárazník pro ještě větší ochranu vozidla. Na zádi vozu naleznete vysoko umístěná výrazná světla, díky nimž je vůz lépe viditelný a vypadá opticky širší a robustnější.

Interiér

Nejlepší design je ten, který v sobě spojuje krásu a komfort, aniž by byl současně příliš přejemnělý nebo vtíravý. To je hlavní zásada přijatá pro interiéry nového Punta 2013 schopné uspokojit jak vaše oči, tak i vaši potřebu komfortu na všech cestách. Vybírat můžete z nových a atraktivních stupňů výbavy.

Stupně výbav

Jednoduchá a funkční. To je verze Pop: atraktivní a vhodná pro ty, kdo milují praktičnost. Standardní výbava zahrnuje například klimatizace, elektrické ovládání předních oken, ABS, BAS a pět míst k sezení nebo výškově nastavitelné sedadlo řidiče. Vozidlo, které ví, jak být užitečné každý den.

PLUS

  • Centrální zamykání a elektricky ovládaná přední okna
  • Dálkové ovládání centrálního zamykání
  • ABS a BAS – brzdový asistent
  • Výškově a podélně nastavitelný volant
  • Manuální klimatizace s protipylovým filtrem
  • Vyhřívané zadní okno a zadní stěrač
  • Příprava pro rádio (anténa + repro)
  • Elektrický posilovač řízení Dualdrive™
  • Zadní opěrky hlavy (3 místa vzadu)
  • Uzamykatelné víčko nádrže
  • Výškově nastavitelné sedadlo řidiče
  • Palubní počítač
  • Kit Fix & Go – sada na rychlou opravu pneumatik
  • Palubní deska Confort
  • Airbag řidiče a spolujezdce
  • Lakované kliky dveří
  • Vnější zpětná zrcátka v barvě karosérie

 

Ve verzi Lounge se setkává elegance se sportovním duchem. Standardní výbava je zvolena tak, aby odpovídala potřebám i těch nejnáročnějších motoristů. Dokonalá kombinace stylu a technologií vám poskytnou to nejlepší!

LOUNGE

(navíc oproti PLUS)

  • Elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka s vyhříváním v barvě karoserie
  • Přední mlhová světla s funkcí cornering
  • Kola z lehkých slitin 15″ + pneu 185/65 R15
  • Automatická dvouzónová klimatizace s protipylovým filtrem
  • Autorádio s CD + MP3 přehrávačem a ovládáním na volantu
  • Zadní dělené a sklopné sedadlo 40/60
  • Volant a hlavice řadicí páky potažené kůží
  • Okenní airbagy
  • Start&Stop
  • Sportovní světlomety
  • Podsvícení Ambient Light v palubní desce

YOUNG

Fiat Punto srší elánem, mládím a rád na sobě pracuje, aby byl ještě dokonalejším.  Nyní nová verze Young s unikátní výbavou za nejpříznivější cenu ve své kategorii. Malá ochutnávka z výbavy 5dvéřového Fiatu Punto 1.4 Young:navíc oproti PLUS:

  • Rádio s 5“ dotykovým barevným displejem a 6 reproduktory
  • Navigační systém TomTom™ s mapou celé Evropy
  • Ovládání autorádia na volantu a bluetooth handsfree
  • Možnost přehrávání videí
  • Vstup USB a pro SD kartu
  • Klimatizace
  • Tempomat
  • ESP (elektronický stabilizační program)
  • Specifické textilní čalounění s logem YOUNG

Motory

1,2 8v 69 k

(1242 cm³, 69 k, 156 km/h)

Příjemné jízdní vlastnosti, nízká spotřeba paliva a jedinečný výkon řadí tento motor na přední místo ve své kategorii.

U motoru 1,2 8v se můžete spolehnout na nízkou spotřebu za všech okolností: 5,4 l/100 km v kombinovaném cyklu, 4,4 l/100 km mimo město a 7,2 l/100 km v městském cyklu.

Emise CO2: 126 g/km
Třída motoru: Euro 5

1,4 8v 77 k

(1368 cm³, 77 k, 165 km/h)

Motor 1,4 8v dokonale kombinuje maximální výkon a minimální spotřebu. Je uhlazený, ale vnímavý, s nízkými emisemi. Punto se tak stává neobyčejně všestranným vozem.

Tento motor zaručuje maximální rychlost 165 km/h se spotřebou paliva pouze 5,7 l/100 km v kombinovaném cyklu, 4,7 l/100 km mimo město a 7,4 l/100 km v městském cyklu.

Motor je navíc vybaven systémem Start&Stop, který automaticky vypne motor, ocitne-li se vůz v dopravní zácpě. Jednoduše přehoďte převodovku na neutrál a motor se zastaví. Zároveň ale všechny bezpečnostní prvky a ostatní systémy jako například klimatizace, rádio či stěrače budou nadále běžet. Jakmile znovu šlápnete na pedál, motor se sám nastartuje, rychle a tiše. Start&Stop vylepšuje efektivní využití paliva a současně snižuje spotřebu, emise CO2 a také znečištění hlukem.

Emise CO2: 132 g/km
Třída motoru: Euro 5

1,4 8v 77 k LPG

(1368 cm3, 77 k 165 km/h)

Originální LPG: systém je navrhnutý, vyrobený a garantovaný Fiatem s původním vybavením a bezpečností.

Ušetřete, v porovnaním s benzínovými motory (Panda, Punto – 15000 km/rok) až 15000 Kč ročně (náklady jsou nižší, protože toto palivo je vedlejší produkt zpracovávání benzínu) a snižte emise CO2 o 14%.

Emisní norma: Euro 5

1,4 8v 70 k CNG

(1368 cm³, 77 k benzín/70 k zemní plyn, 162 km/h benzín – 156 km/h zemní plyn)

Ekologický motor poháněný benzínem a metanem nabízí skutečně špičkový výkon.

Benzín se využívá při startování, poté motor automaticky přepne na metan. Benzín se využívá i ve chvíli, kdy hrozí, že zásoba plynu dojde. Řidič má možnost kdykoli zvolit verzi pohonu, a to jednoduše stisknutím tlačítka na palubní desce. Motor byl vyvinut a vyroben FPT (Fiat Powertrain Technologies) a je nabízen v kombinaci s manuální 5 stupňovou převodovkou. Je vybaven fázovanou sekvenční technologií vstřikování Multipoint, jež umožňuje skvělý výkon při využití metanu i benzínu. Maximální rychlost je 156 km/h.

Metan se nachází ve dvou ocelových nádržích (umístěných pod podlahou, aby nezmenšily cenný zavazadlový prostor) o celkovém objemu 84 litrů (13 kg metanu). Dojezd pak nemá konkurenci – 310 km (kombinovaný cyklus). Benzínová nádrž o obsahu 45 l má stejný objem jako konvenční benzínové motory a celkový dojezd tedy přesahuje 1 000 kilometrů.

Emise CO2: 115 g/km (metan)
Třída motoru: Euro 5

Jízda a prostor

Inovativní technická řešení použitá při vývoji modelu Punto 2013 přispěla k tomu, že model poskytuje maximální komfort a pohodlí. V praxi to znamená skvěle odhlučněnou kabinu, méně vibrací, lepší ergonometrii, jednoduchou ovladatelnost, vylepšené řešení klimatizace a využití prostoru v kabině.

Použití polyuretanové pěny tlumící hluk a nejnovějších technologií pro těsnění a montáž vedlo k výraznému zlepšení v oblasti hlukové izolace kabiny. Také celková hlučnost vozu byla snížena díky konstrukci sání a výfukovému systému, které odpovídají nejnovějším standardům.
Nové zavěšení kol minimalizuje vibrace spojené s nerovným povrchem silnic. I sedadla jsou pohodlnější, s nastavitelnou výškou a efektivnějším tlumením vibrací.

U modelu Punto 2013 lze velmi snadno nastavit ideální teplotu uvnitř vozu, a to díky 11 výdechům, které jsou rozmístěny po kabině, a systému klimatizace, který zabezpečuje ideální podmínky pro cestování. Pohodlí během jízdy závisí také na prostoru, který máte k dispozici, a Punto 2013 vám ho nabídne opravdu dostatek.

fiat-punto-2013_2

Technologie

Blue & Me

Zařízení Blue&Me™, které mění způsob komunikace a to, jak trávíte čas ve svém voze, je výsledkem spolupráce mezi společnostmi Fiat a Microsoft.

Díky hlasovým příkazům můžete snadno ovládat svůj telefon připojený pomocí Bluetooth, aniž byste museli pustit volant z ruky. Pomocí Blue&Me™ lze snadno přijímat hovory, uskutečnit hovor na číslo v telefonním seznamu, poslechnout si příchozí textovou zprávu a samozřejmě ovládat přehrávání písniček ve formátu MP3 ze vstupů USB nebo AUX.

Blue&Me™ je kompatibilní s většinou moderních telefonů vybavených technologií Bluetooth.

 

Systém handsfree

Systém handsfree je součástí Blue&Me™ a používá speciální technologii, která rozpozná váš hlas i bez předchozího zdlouhavého nastavování.

Po spárování telefonu se systémem Blue&Me™ lze ihned přijímat telefonické hovory a volat na čísla uložená v seznamu telefonu, a to pouze pomocí hlasových příkazů. Díky Blue&Me™ budete mít svůj telefon pod plnou kontrolou, aniž byste museli pustit ruce z volantu, neboť velká část funkcí je dostupná pomocí hlasových příkazů.

S Blue&Me™ lze spárovat až 5 různých telefonů, takže střídání řidičů ve vozidle již nebude žádný problém. V případě přítomnosti více telefonů ve vozidle ve stejný čas je vybrán ten posledně připojený.

Čtení zpráv SMS

Blue&Me™ lze nastavit tak, aby SMS zprávu po jejím obdržení nahlas přečetl, a to včetně zkratek a symbolů. Díky tomu je přijímání SMS zpráv, zatímco řídíte svůj vůz, zcela bezpečné.

Hudba a Blue&Me™

Díky Blue&Me™ můžete poslouchat hudbu ve formátech MP3, WMA a WAV. Stačí připojit USB flash disk se soubory do zásuvky, kterou naleznete na středové konzole. Systém ale není omezen pouze na USB flash disky, je možné připojit libovolné zařízení podporující USB, např. přehrávač MP3, novější typy mobilních telefonů či dokonce iPod.

Jakmile připojíte přístroj do zásuvky USB, na displeji rádia se objeví nápis MEDIA PLAYER a vy vždy uvidíte, co právě posloucháte.

Pomocí hlasového nebo ručního ovládání na volantu můžete vyhledat a přehrát písničku, kterou si přejete, a to jednoduše procházením různých rejstříků a souborů zobrazených na displeji přístrojové desky. Budete tak vždy poslouchat svou oblíbenou hudbou.

Bezpečnost

Co se týče bezpečí, Punto 2013 nemá ve své kategorii soupeře.
Díky 7 airbagům, mezi kterými je zahrnut i kolenní airbag řidiče (možné dovybavit za příplatek), vám Punto 2013 v případě dopravní nehody poskytne maximální ochranu.

Punto 2013 je současně vybaveno funkcí Hill Holder, jež vám usnadní rozjíždění do kopce. Přední mlhovky mají funkci Cornering, takže při určitém úhlu řízení se zapínají automaticky spolu s tlumenými světly a přisvětlují do zatáčky.

K těmto atraktivním inovacím připočtěte ještě systémy ABS, BAS, EBD a ESP osvědčené a testované společností Fiat. Nechybí ani bezpečnostní pásy s dvojitým předpínačem a omezovačem tahu a úchyty Isofix na zadních sedadlech.

Zdroj: www.fiat.cz

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *