Alfa Romeo Giulia

Alfa Romeo Giulia
Alfa Romeo Giulia

 

Od počátku civilizace hledali tvůrci inspiraci v přírodě a lidské anatomii. Nejslavnější architektonické skvosty se tak mohou pochlubit optimální rovnováhou mezi tím, co potřebuje člověk, a tím, co je vyžadováno z hlediska konstrukce. A Giulia je maximálním vyjádřením tohoto jedinečného tvůrčího přístupu.

Exteriér

Design nové Giulie je čistý, bez výstřelků a krajností. Je velmi osobitý a vyznačuje se typickými rysy značky: ikonickou maskou ve tvaru trojlístku a agresivním designem kapoty a boků s výraznými blatníky. Rozsáhlé využití uhlíkového kompozitu pro střechu, kapotu, zadní spoiler nebo boční prahové nástavce propůjčuje Giulie závodního ducha. Architekturu vozu tvoří pohon zadních kol a dokonalé rozložení hmotnosti na nápravy, kokpit posunutý co nejvíce dozadu, dlouhá přední kapota a široká maska chladiče. Nic zde není nadbytečné. Vše je  v nejčistším, nezaměnitelném duchu Alfy Romeo.

Interiér

Giulia je maximálním vyjádřením tvůrčího přístupu k designu, který se vyznačuje optimální rovnováhou mezi potřebou člověka, přírodou a konstrukčními zákonitostmi. Řidič nové Giulie je centrem všeho, je hlavním prvkem celého kokpitu, který byl navržen podle stejné filozofie jako karoserie. Interiér je minimalistický, využívá prvotřídní materiály jako uhlíkový kompozit a kůži a také technologie, které se podílejí na harmonickém vztahu člověka a stroje.

Detaily nové Giulie se v mnohém podobají těm, které nalezneme v supersportovních vozech. Ergonomická a ultralehká sedadla Sparco kombinují vyspělé technologie, špičkový komfort a příkladnou oporu těla.
Volant s červeným startovacím tlačítkem je čalouněný vysoce kvalitní kůží. Ergonomické ovladače, infotelematika a pozice za volantem se podílejí na dokonalé symbióze řidiče a vozidla, a to s jediným cílem: dosáhnout naprosto precizní ovladatelnosti a jedinečného požitku z jízdy.

Hnací ústrojí

Nová Giulia má na výběr ze dvou motorů, oba přeplňované a celohliníkové, které kombinují výkon, účinnost a nepřekonatelnou rovnováhu.
Zážehový motor 2.0 nabízí výkon 200 k a 8stupňovou automatickou převodovku. Vznětový motor 2.2 se vyznačuje výkonem 150- nebo 180 k a v obou případech nabízí volbu mezi manuální šestistupňovou nebo automatickou osmistupňovou převodovkou. S cílem poskytnout progresivní odezvu bez typického turboefektu pracuje turbodmychadlo i v nízkých otáčkách a poskytuje vysoký točivý moment.

Bezpečnost

Nová Giulia kombinuje ryzí požitek z jízdy a ultimativní bezpečnostní systémy pro navození maximálního pocitu bezpečí a pohodlí řidiče i ostatních cestujících. Standardem všech verzí jsou systém varování před čelním nárazem (FCW) s autonomním nouzovým brzděním (AEB) a funkcí detekce chodců, sledování jízdních pruhů (LDW) a tempomat s omezovačem rychlosti.
Nabídku bezpečnostních prvků doplňují monitoring mrtvého úhlu (BSM) s detekcí křížení dráhy za vozidlem a zadní couvací kamera s dynamickým naváděním.

IBS (Integrovaný brzdový systém)

U nové Giulie se ve světové premiéře představuje nový elektromechanický systém, který kombinuje systém kontroly stability a tradiční výkonné brzdy: integrovaný brzdový systém (IBS). Nejenže zaručuje významnou optimalizaci hmotnosti a snížení vibrací v brzdovém pedálu, ale i okamžitou odezvu. Tím zajišťuje rekordně krátkou brzdnou dráhu: ze stokilometrové rychlosti vůz zastaví na pouhých 38,5 metrech.

Infotelematika

Nová Giulia využívá zcela novou generaci infotelematického systému s 6,5palcovým displejem s vysokým rozlišením, rozhraním Bluetooth, vstupem USB a ovládáním na volantu.
Tato další ukázka dokonalého vztahu člověka a stroje je obsluhovatelná intuitivním otočným ovladačem Rotary Pad. Na přání lze vůz vybavit špičkovým infotelematickým systémem 8.8“ Connect 3D Nav s digitálním tunerem DAB a 7palcovým barevným TFT displejem mezi kontrolními ukazateli.
Nová Giulia může obsahovat také špičkový audio systém Sound Theatre, který přispívá k potěšení z jízdy 10 reproduktory.

Dynamika

Pro vytvoření nezaměnitelného pocitu v duchu Alfy Romeo je zapotřebí vozu bez kompromisů, který vždy řidiči poskytne intuitivní a přesto bezpečný zážitek z jízdy. Nová Giulia není jen sedanem s velkou dynamickou účinností, ale také vášní a ryzím vzrušením. Tyto emoce pramení z mechanických specifik: z pohonu zadních kol, optimálního rozložení hmotnosti na nápravy, špičkového zavěšení kol a exkluzivní výkonové hmotnosti.

RWD

Návrat k pohonu zadních kol v kombinaci s přesným a přímým řízením představuje ultimativní syntézu sportovnosti a komfortu pro ryzí potěšení z jízdy. Kokpit je posunutý co nejblíže zadním poháněným kolům a vyvažuje vpředu umístěný celohliníkový motor a karbonový hnací hřídel. Veškerá síla se přenáší na silnici při optimálním rozložení hmotnosti na nápravy.

AlfaLink

Nová Giulia je vybavena novým patentovaným uspořádáním zavěšení kol Alfa™ Link. Přední lichoběžníkové zavěšení s dvěma příčnými rameny udržuje přední kola v dokonale kolmé pozici vůči povrchu vozovky i v rychle projížděných zatáčkách, přispívá k přesnějšímu řízení a potlačuje nedotáčivost.
Zadní čtyř a půl prvkové zavěšení je schopné poskytnout nejlepší ovladatelnost ve třídě (příčnou přilnavost) a současně i špičkový komfort.

ALFA ™ DNA

Alfa™ DNA ovlivňuje parametry motoru a přizpůsobuje odezvu pedálu plynu, brzd, řízení, motoru a aktivního zavěšení Alfa™ Active Suspension (pokud je k dispozici) požadovanému jízdnímu stylu.
Dynamic: poskytuje ostřejší brzdění a odezvu řízení pro sportovní jízdu na silnici.
Natural:
nastavení charakteristické komfortním odpružením pro dokonalou rovnováhu během běžného ježdění.

Účinnost

Uhlíkový kompozit pro hnací hřídel a hliník pro kapotu, dveře, motor, zavěšení kol a brzdy: díky precizní inženýrské práci dosahuje nová Giulia optimálního rozložení na nápravy. Tato řešení se promítají do vyšší účinnosti a lepší jízdní dynamiky. Výsledkem je výrazná úspora paliva a redukce emisí.

Aerodynamika

Nová Giulia dosahuje součinitele odporu vzduchu C0,25, a to díky velkému nasazení inženýrů při vývoji aerodynamiky a vyčerpávající práci v aerodynamickém tunelu. Ochrana podvozku a difuzor zlepšují proudění vzduchu pod vozidlem a řídí aerodynamiku v zadní části vozu, což přispívá k menšímu turbulentnímu proudění a větší dynamické účinnosti.

Zdroj: www.alfaromeo.cz

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *